Fél évtizede, hogy az Apple a legértékesebb világmárka

HusztiD 2017.10.04. 13:55 Apple 0 db 67

b13204088706be56b7a90ca54ad9a9ee--contemporary-architecture-retail-architecture

Az Interbrand előállt a szokásos évi rangsorolásával, melyben a 10 legértékesebb világmárkát listázták. A cím igencsak árulkodó volt, s talán meglepetést sem okoz senkinek, ha azt mondjuk, hogy idén is az Apple zsebelte be a legértékesebb világmárka címet. Mi több, ez az ötödik egymást követő alkalom, amikor részesülnek eme elismerésben.

A szakértők a rangsorolás alkalmával három szempontot vettek figyelembe. Az első, hogy milyen a pénzügyi teljesítménye az adott vállalatnak. A második, hogy az adott brand mennyire befolyásolja, avagy játszik nagy szerepet a vásárlók döntéseiben. Végül a harmadik maga a vállalat ereje,  ami által képesek a prémium árszabást diktálni a gyártók.

Az almások olyan nagyvállalatokat utasítottak maguk mögé mint a Google, Microsoft, vagy a Coca Cola. Az utóbbi márkánál fontos megjegyezni, hogy korábban 13 éven át vezette a Interbrand listáját, de már öt éve annak, hogy az almások megelőzték őket. A kaliforniai vállalat 184,15 milliárd dollárral lett az első, akiket a Google követ a második, majd a Microsoft a harmadik helyen 141,7 és 80 milliárd dollárral. Ha megnézzük az alábbi ábrát, akkor jól kivehetőek a toplistás helyezettek, melyek között túlnyomó részben a tech vállalatok vezetnek.

interbrand

Továbbá azt szintén érdemes megemlíteni, hogy a  top 10-es listából összesen hét amerikai vállalat található meg, de a koreaiakat a Samsung, a japánokat a Toyota, s végül a németeket a Mercedes Benz tartja a legértékesebbek világmárkák között.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!