Ma reggelre virradóan már másodjára indítottak pert az Apple ellen az iPhone 5 és 5s egy ismertebb hibája miatt. A per szerint több AT&T ügyfél érintett volt a problémában, ugyanis hiába voltak WiFi-re csatlakoztatva a készülékek, sok esetben az LTE-t használta, amivel többeknek is megnövekedett az adatforgalma.
Az első ilyen eset még 2012. szeptemberében volt, mikor az iOS 6-tal karöltve kijött az iPhone 5. Az eset után nem sokkal az Apple és Verizon összefogott, így közösen megoldották a problémát. A szolgáltatónak tudomása volt a bugról, így a fölösleges adathasználatot nem számolták fel az ügyfeleik számára. Ennek ellenére ott van a másik nagy szolgáltató, az AT&T, ahol egyik fél sem oldotta meg a hibát, ami miatt most újra perlik az Apple-t. Sajnos az eset még egy évvel később, az iPhone 5s piacra dobásakor is fennállt, de nem történt javulás, csupán az iOS 8.1 hozta el a megváltást.
Az érintett felhasználók telefonjainál a problémát egy kisebb hiba okozta, ami kihatással volt a háttérbeli funkciókra. Hiába zárták le a telefont, a háttérben még működött a letöltés (mondjuk egy videó teljes betöltése), aminek kapcsán fölösleges adatot szívott. Sajnos ez nem csak WiFi esetében volt így, hanem akkor is, ha LTE volt bekapcsolva, amivel szintén hiábavaló adathasználatot generáltak.
Ismerös problema
Az USA-ban nem korlátlan adatforgalommal adják a szolgáltatók az iPhone-okat?
Ez a hiba már I4 ben is megvolt!