A legújabb hírek szerint annak ellenére, hogy elsők között jelentkezett az Apple CarPlay programjába partnernek, a Toyota az előrelátható jövőben a saját infotainment rendszerével tervezne. John Hanson, a japán márka szóvivője így nyilatkozott a New York Timesnak: “Végül kiköthetünk a CarPlaynél vagy az Android Autonál, de jelenleg inkább saját, belsős fejlesztésű rendszereinket preferáljuk ezekre a célokra.” Hanson itt az amerikai piacra célzott, de annak ellenére, hogy az iPhone továbbra is iszonyú népszerű a Toyota hazájában, Japánban, nem valószínű, hogy ott más lenne a gyártó stratégiája.
A szintén első körös partnernek számító Ford a pont ellentétes megközelítést választotta és mind az Apple, mind a Google megoldását integrálni, támogatni fogja. A gyártó tervei szerint az összes az amerikai kontinensen eladott autójába integrálja az opciókat jövő év végéig. A Volkswagen esetében is hasonló a helyzet, ők az idei CES-en jelentették be, hogy a CarPlay is választható lesz az Android Auto és a MirrorLink mellé autóikban az év második felétől.
Összességében jóval lassabb a rendszer adoptációja, mint azt Cupertino valószínűleg várta, de mostanság azért kezdenek beindulni a dolgok a CarPlay háza táján. Az iOS 8.3-mal a wireless CarPlay is elérhetővé válik és friss hír az is, hogy a General Motors az újgenerációs Volt hibridjébe is tervezi beépíteni az infotainment rendszert.