Nem fogytak jól az Android Wear eszközök tavaly

UP 2015.02.12. 16:03 Apple, Apple Watch, Kiemelt hírek 0 db 340

top-5-smart-watches-2014-cover_640x380

Egy friss tanulmány szerint a Google és gyártópartnerei hiába dobták piacra okosóráikat már tavaly – megelőzve ezzel az Apple-t – a várt kasszasiker mégis elmaradt. Becslések szerint csak 720 000 példányt adtak el tavaly az Android órákból, a piacon való megjelenést követő hatodik hónapra. A várakozások alapján az Apple Watch ennél sokkal jobb eredményeket érhet el idén – az okosórát áprilistól 350 dolláros kezdőáron szerezhetik be a vásárlók.

Néhány eladási statisztika az Apple és a Google versenyében, csak a perspektíva kedvéért: az iPadnek 28 napra volt szüksége, hogy elérje az egy milliós eladási határt 2010-ben, az első iPhone-nak pedig 74 napjába került, hogy elérje az egy milliós mérföldkövet. Ezzel szemben az első Androidos okosóra tavaly júniusban jelent meg és nem sikerült elérni az álomhatárt 187 nap alatt, 2014 végére. A Pebble okosóra, – amely saját operációs rendszerrel és hardverrel működik, kijelzője pedig monokróm – a 2013 év eleji indulást követően 2014 végére érte el azt a bizonyos egy millió eladott példányt.

Hatalmas az izgalom az Apple okosórái körül és a várakozások is messze túlmutatnak minden eddiginél: J.P. Morgan elmondta a befektetőknek, hogy arra számítanak, hogy 26,3 millió példányt adnak el még a 2015-ös év vége előtt. A pletykák szerint a beszállítók még optimistábbak, és szerintük akár 40 millió darabon is túladhat az Apple, ha a kereslet úgy kívánja.

Apple-Watch-logo-main1_640x380

“Az Apple jó döntéseket hozott meg a WatchKit fejlesztésekor, annak érdekében, hogy maximalizálja az akkumulátor élettartamát, így jó eséllyel az Apple okosórája piacvezető lehet az energiahatékonyság szempontjából” – mondta Daniel Matte, a Canalys elemzője. Az Apple mellett az Android Wear-család óráinak van hova fejlődniük a jövőben, és Matte véleménye szerint ez a közeljövőben meg is fog történni.

A Canalys azt is megjegyezte, hogy bár eddig a legnagyobb név a viselhetők piacán a Samsung volt, de küzdenek azzal, hogy megtartsák elkötelezett vásárlóikat, és még több fejlesztőt kell megnyerniük az okosóráikon futó Tizen operációs rendszerükhöz. Az okosóra multifunkciós eszköz, mely kiegészítő és egyben okos készülék is, ami képes egy másik ketyeréről származó alkalmazást futtatni – a Canalys meghatározása szerint.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!