Az Ad Age és a MacRumors is beszámolt arról, hogy az Apple mostantól már nem csak a fejlesztőknek ad hozzáférést és használati jogot az iAd Workbench platformjához. A korábban elsősorban igen szelektált brandekre belőtt szolgáltatásra a hirdetők a magas árak miatt nem nagyon haraptak rá. A lépésből egyértelműen látszik, hogy az Applenél rájöttek, komoly bevételeket csak szélesebb célközönség esetén lesznek képesek elérni. Egy mondatban összefoglalva, az iAd a jövőben közelebb kerülhet jellegét tekintve a Google hirdetési rendszeréhez, az Adwordshöz.
Korábban, a Workbench-hez való hozzáféréshez szükséges volt az Apple évente 99 dollárba kerülő fejlesztői licensze, mostantól azonban mindössze egy ingyenesen létrehozható Apple ID is elég. Az Ad Age cikke alapján a partnerek választhatnak a kattintásonkénti és ezer kattintásonkénti elszámolás között, de az árakról egyelőre nincsen semmi bővebb információ. Nem csak ez változik – a Workbench ezúttal a rövid videóklipeket is támogatja (ez eddig csak nagy márkáknak volt elérhető), amik teljes képernyőn fognak megjelenni.
A tavaly júniusban rajtolt iAd Workbench hirdetései kizárólag az iOS platform eszközein, a Maces/PC-s iTunes kliensben jelennek meg, sőt az Apple az iTunes Radio reklámszlotjait is rádobta a mérleg serpenyőjére, hogy további hirdetőket csalogathasson magához. Ez utóbbi egyelőre még nem elérhető, de jó eséllyel nem kell már sokat várni rá. Az iAd annak ellenére is képes volt a 2011-es 38 millió dolláros bevételt a 2013-as évre 260 millióra feltornázni, hogy a szolgáltatás 2010-es elindulása óta küszködik a komoly partnerek megszerzésével, de az iTunes Radio, a videó és a könnyebb regisztráció akár gamechanger is lehet.
Hogy ez mennyire nem érint
Na, ebből a cikkből konkrétan nem sokat értettem. Jó lett volna, ha egyetlenegy mondatban közérthetően, a laikus számára is leírják, hogy egyáltalán mit jelentenek a címben/cikkben használatos idegen kifejezések, illetve hogy egyáltalán mi a cikk tárgya, nevezetesen mi az az iAd Workbench, mert halovány lila fogalmaim sincsenek róla, így a cikk elolvasása után sem. A kedvencem: “de az iTunes Radio, a videó és a könnyebb regisztráció akár gamechanger is lehet.” Gamechanger…..most akkor ez magyar cikk, vagy nem magyar, mert az ilyen kevert dolgokat nem igazán kedvelem.
Csatlakozom az előttem szólókhoz, ez így egy kissé nehézkesen értelmezhető számomra. Lehet velem van a baj.
Nekünk nem is kell ezt érteni, ez megint nem a felhasználóknak …
Majd ha ki kell közvéleménykutatniuk, hogy hányan hajlandók többet fizetni egy nagyobb készülékért …
Úgyérzem manapság csúnyán csak a pénzzel foglalkoznak.
Remélem erre rácáfolnak a hatossal!