Visszakozik az Instagram: nem adják el a képeinket

Helme 2012.12.19. 23:04 Apple, Kiemelt hírek, Programok 2 hozzászólás 648

Az Instagram az egyik legnépszerűbb fotómontázst készítő és képmegosztó alkalmazás, mely rengeteg felhasználót szerzett magának. Eddig az egész ingyenesen működött, bár az alapkoncepció az volt, hogy rentábilis legyen a szolgáltatás. A Facebook mégis az eszmei értéke miatt vásárolta fel. Mivel a világ legnagyobb közösségi oldalának lassan virítania kell valamit, ezért a tulajdonukba került alkalmazásban is szívatni akarják a tagokat.

Már beszámoltunk arról, hogy hirdetéseket akarnak elhelyezni, – ami alapvetően nem annyira gond – de ami igazán kicsapta a biztosítékot az a fotóeladás. Az általunk elkészített képet bármikor értékesíthetik. Az anyázás hatására most az Insatgram visszakozik és a saját blogjukban próbálják csillapítani a kedélyeket.

Kevin Systrom az Instagram társalapítója az írásban kifejti, hogy az adatvédelmi nyilatkozat és a felhasználási feltételek nagyon fontosak, azonban hallották, hogy a felhasználók egy jelentős csoportja nem érti a változtatásokat, míg egyesek nagyon dühösek az új dokumentumok miatt. Mivel csak egy hónap múlva fog életbe lépni, ezért szeretnének néhány dolgot tisztázni.

Mint írja, legfőképpen két aggályt akarnak eloszlatni: az egyik a hirdetések megjelenése az alkalmazása, a másik pedig a fényképek jogainak átruházása. Az Insatgramot azért hozták létre már a legelején, hogy ebből üzletet csináljanak. A reklám az egyik dolog, amivel önfenntartóvá lehet tenni a szolgáltatást, de igaz, nem az egyetlen.

Az új feltételekkel a céljuk az, hogy kísérletet tegyenek az innovatív reklámozásra. Ezt sokan úgy értelmezték, hogy ezáltal képeket adnak el mindenféle kompenzáció nélkül. Systrom elismeri, hogy a rossz megfogalmazás miatt tényleg félre lehet ezt érteni, de egyértelműen nem ezt az irányvonalat szeretnék képviselni.

Az új koncepció szerint vélhetően a nagy, fizető vállalatoknak szeretnének olyan megoldást keresni, hogy minél több követőjük lehessen az Instagramon. Miközben a felhasználókkal együtt építik a márkát.  A társalapító azt sem szeretné, ha olyan bannerek lennének az alkalmazásban, mint ami számos applikációban megtalálható. Szerinte ezek rontják a felhasználói élményt.

Zárásként megemlíti, hogy az Insatgramnak semmilyen tulajdonosi joga nincs a feltöltött fotóknál és tiszteletben tartják ezt. Szerintetek is a rossz megfogalmazás volt a gond, vagy inkább visszavonulót fújtak, mert látták, hogy nagyon nagy lázadás tört ki?

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Jelenleg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatója. Újságíró, grafomán, marketing és médiahacker.

2 hozzászólás

  1. Veer - 2012.12.20. 00:09

    Nem volt is semmiféle rossz megfogalmazás……

  2. Zoller - 2012.12.20. 22:33

    Igazad van Veér

Szólj hozzá Te is!