A genfi autószalonon is az Apple volt a slágertéma

Skarp 2015.03.04. 13:11 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 0 db 214

Az autóvilág krémje ismét éves zarándoklatát tudja le a svájci Genfben, ahol az ipar egyik legrangosabb kiállításán mutatják meg újdonságaikat. Ráadásul, mivel ez az első nagyobb iparági rendezvény a pletykák szárnyra kapása óta, többen is véleményt nyilvánítottak az iPhone-gyártó állítólagos piacralépési szándékaival kapcsolatosan.

genf2015

“Az Apple hitelessége kétségbevonhatatlan és több tőkével rendelkezik, mint bármelyik másik autógyártó, de nem becsülném alá az autóipar reagáló- és alkalmazkodási képességét e provokációra.” – ezt a Fiat-Chrysler vezérigazgatója, Sergio Marchionne mondta el Genfben, írja a The Wall Street Journal. Marchionne üdvözölte a potenciális piacralépés hírét, de figyelmeztette Cupertinot: az út rögös lehet. “Pont ez kell az iparnak, egy diszruptív közbelépő” – örvendezett Marchionne, bár hozzátette, hogy kissé aggódik amiatt, hogy egy Apple kaliberű cégnek jutott a szerep.

“Alapvetően jó dolog az ilyen innováció, de ha a te szegmensedet forgatják fel, akkor nem feltétlenül várod örömmel az eseményt. A klasszikus vélemény szerint az autóipar nem alkalmas az Internet közössége által nyújtott lehetőségek kihasználására. Ha bizottságokon és hasonlókon keresztül zajlik a döntéshozatal, már azelőtt vesztettél, hogy belekezdtél volna bármibe.” – így Wolfgang Ziebart, a Jaguar technológiai főnöke.

De nem az Apple volt az egyetlen Szilícium-völgyből érkezett cég, amely felfordulást okozott az évszázados múltú Autószalonon, hiszen a Google saját önvezető járműprojektje is felkeltette a látogatók és az iparági szereplők figyelmét. “Ha ez a két cég kizárólag elektromos autókat szándékszik gyártani, akkor gyorsan komoly versenytársakká válhatnak.” – mondta Martin Winterkorn, a Volkswagen Csoport feje. Winterkorn azt is hozzátette, hogy cége, amely a világ legnagyobb autógyártója, boldogan dolgozna fej-fej mellett mind az Apple-lel, mind a Google-lel. Ezt a véleményt hangoztatta Didier Leroy, a Toyota Europe vezetője is.

“A kulcsfontosságú elem, hogy ha együtt dolgozunk velük – és erre totálisan nyitottak vagyunk mindkettejük esetében – minden fél számára nyerő legyen a felállás. Az autógyártók nem akarnak amolyan alapanyag-gyártóvá válni, ami leszállít egy üres dobozt, hogy valaki belerakjon valamit, ami aztán a valós hozzáadott érték lesz.” – véli Leroy. Mindkét cég rendelkezik egyébként már saját infotainment rendszerrel (CarPlay és Android Auto), de a hírek szerint az Apple komoly fejlesztésbe fogott, amelynek célja egy komplexebb, mélyebb rendszer kialakítása. Ez egyébként valószínűbbnek is tűnik jelenleg, mint a komplett Apple Autóról szóló verzió.

A BMW értékesítési igazgatója, Ian Robertson hangoztatta, hogy a német gyártónál soha nem becsülnének alá egy új belépőt az iparág komplexitása ellenére sem. Stefan Bratzel, a bergisch-gladbachi Alkalmazott Tudományok Egyetemének tanszékvezetője figyelmeztetett mindenkit, hogy a versenytársakat mindenképpen komolyan kell venni. “Ahogyan egyre közelebb kerülünk az önvezető autók világához, egyre távolabb kerül egymástól a vevő és az autó. Ráadásul a Google és az Apple tiszta lappal indulhat, nem köti meg a kezüket a régi technológia” – mondta Bratzel.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!