Infografika – Promóció nélkül már nincs siker az AppStore áruházban

KeleMan 2012.09.22. 18:39 Apple, Egyéb 0 db 547

Sokszor írtunk már róla, hogy az elmúlt 5 évben a mobilkészülékekre való alkalmazásfejlesztés gigantikus méreteket öltött. Mégis sok alkalmazásfejlesztő úgy véli, hogy a programjuk egyből kasszasiker lesz. Mindez azonban téves. Csak az AppStore áruházban mára több, mint 700.000 app tölthető le, míg az összes mobilkészülékre íródott program meghaladja az 1,3 millió darabot.

Az iOS készülékekre írt alkalmazások közül vélhetően 650.000 darab havonta csak pár százszor van letöltve, míg a fennmaradó 40-50 darabból töltenek le naponta a felhasználók. Nyilván ezen alkalmazások már jobb eladási mutatókat generálnak, de ezen programokból is a felhasználók csupán 1 százaléknyi programot találnak meg.

Az USA-ban átlagosan egy felhasználó 22 programot használ az okostelefonján, azt is főleg a Top 100-as listákból tölti le. Bár az infografika készítői saját magukat reklámozzák, jóllehet igazuk van abban, hogy a promóció nélkül mára egy alkalmazás egyszerűen nem lehet sikeres.

Amennyiben nem ismerik azt a felhasználók, úgy nem töltik le és nem hoz bevételt sem. Tehát a marketinget kell ezerrel tolni, ahhoz hogy sikeres legyen az app. Amennyiben a Top100-as listákra bekerül, akkor már nyert ügyünk van, de természetesen a cél, hogy minél magasabb pozíciót foglaljunk el, valamint azt is szem előtt kell tartani, hogy az ott is maradjon huzamosabb ideig.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Tanulmányaim és a közgáz befejezése után gazdasági informatikusként végeztem, majd 2004-től 2012-ig a Magyar Telekomnál (T-Home, T-Mobile) dolgoztam. Jelenleg szabadúszó webfejlesztőként és dizájnerként tevékenykedem. Szívesen foglalkozom PHP és WordPress programozással, fejlesztéssel, weboldalak üzemeltetésével.

Szólj hozzá Te is!