Az új könyv szerzői, Brent Schlender és Rick Tetzeli azt nyilatkozta a NY Timesnak, hogy Steve Jobs nyilvános imidzse megakadt a NeXT előtti időszakban, amikor fiatal és forrófejű volt. “Úgy éreztük, hogy a korai félig zseni, félig paraszt sztereotípia vele kapcsolatban túlságosan benne ragadt a köztudatban. Ez valóban megállta a helyét az Apple korai éveiben és nem segített ennek megváltoztatásán az sem, hogy 1987-től erősen visszább vett a médiamegjelenésekből.”
Nem volt semmi, ami bemutassa, hogy változott meg a NeXT-korszakot követően, miben lett sokkal érettebb, hogyan született meg Steve 2.0. A Jobs-ot jól ismerő Steven Levy szerint azért változott meg a sajtóhoz fűződő viszonya a 80-as évek második felében, mert felnőtt és kevésbé egoistává vált. “Túl volt már azon a korszakon, amikor az egóját simogatta, hogy a saját arcát látta egy magazin borítóján és ekkoriban már csak cége promótálására használta celeb-státuszát.”
Schlender azt is megcáfolta, hogy Steve csak akkor lépett kapcsolatba emberekkel, ha valamit akart tőlük. “Egészen különleges élmény volt átvinni a két lányomat a házába, hogy megnézhessék a Toy Story egy korai verzióját. Azt sem felejtem el soha, hogy kétszer is eljött meglátogatni, amikor a Stanford Medical Center intenzív osztályán feküdtem 2005-ben.