Az Apple Watch adhat életet a következő milliárd dolláros startupnak

Skarp 2015.01.12. 18:39 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 0 db 483

applewatch_kiemelt

Érdekes cikket hozott le a minap a The Wall Street Journal. A szerző, Christopher Mims hosszasan taglalja, hogy mekkora potenciál van az okosórában, ami leghamarabb márciusban debütálhat. Úgy fogalmaz, látta pár felhasználási területét az órának (szimuláció formájában) és nem egy közülük egészen különleges. Mims állítja: az Apple által eddig közreadott információk és az alapján, amit eddig látott, meggyőződése, hogy a termék hátán mászhat fel a következő milliárd dollárokat érő felhasználó technológia profilú startup.

Az eddigi fogadtatás nem is lehetne vegyesebb. Az elemzők egyik fele bukást vagy nagyon szerény eladásokat jósol. A másik tábor, élén a Morgan Stanleyvel annyira optimista a kütyüt illetően, hogy 30 milliós eladást jósol már az első évre, ami 10 százalékos értékemelkedést hozna az Applenek, ami 50 milliárd pluszt jelent a piaci kapitalizációhoz. Azt, hogy hogyan néz ki már tudjuk és az Apple eddigi track recordját tekintve egészen biztosan minőségi hardvert kapunk majd a pénzünkért. De a siker titka nem is ez lehet.

Sokkal inkább az alkalmazások sokszínűsége. E tekintetben pedig a cég kiválóan áll. Hatalmas, boldog és jól fizetett programozókból álló fejlesztői szekértábor alakult ki a cég körül az évek során, akik csak a tavalyi évben 10 milliárd dolláros bevételt generáltak az App Storeban. Nem meglepő, hogy az olyan óriások, mint a Facebook vagy a Twitter ölnek azért, hogy alkalmazásaik a megjelenés napján elérhetőek legyenek. Ezt pedig az teszi lehetővé, hogy a cég még novemberben előzetes hozzáférést adott a fejlesztőknek a Watch szofverfejlesztői kitjének kiadásával.

Mims példaként egy sima hétköznapi helyzetet hoz fel. Képzeljük el, hogy besétálunk a zöldségboltba óránkon a bevásárlólistával, ami tudja a pontos helyzetünket, így a lehető legegyszerűbb útvonaltervet képes létrehozni a boltban, megspórolva nekünk egy csomó időt és a bizonyos termékek kereséséből adódó frusztrációt. Vagy képzeljük el, hogy a teljes Wikipédia ott a karunkon egy app formájában, ami adott esetben egy idegen városban turistáskodva helyzetünk alapján hívja fel a figyelmünket mindenféle érdekességre. Persze ez a telefonon már eddig is működött, de így jóval egyszerűbbé, intuitívabbá, természetesebbé válik. És akkor még nem is beszéltünk a kontextuális értesítőkről: figyelmeztetések, emlékeztetők a megfelelő időben és helyen aktiválva.  Az inMarket iBeaconjeinek már most 32 millió aktív felhasználója van havi szinten.

És ez még csak a kezdet. Egy szó mint száz, a lehetőségek száma közel végtelen és egy jó ötlettel gyorsan előrukkolva sok üzletember szedheti meg magát iszonyatosan. Ti milyen felhasználási területen látnátok szívesen az órát?

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!