A Telekom HD hangszolgáltatást vezetett be mobil ügyfelei számára

KeleMan 2013.07.02. 10:56 Egyéb 7 hozzászólás 1 804

HD hangtechnológiát vezetett be mobil ügyfelei számára a Magyar Telekom július 1-jén – közölte társaság hétfőn az MTI-vel. A közlemény szerint Magyarországon elsőként a Magyar Telekom teszi elérhetővé az új technológiát. A szolgáltató a sikeres budapesti teszteket követően országosan elérhetővé tette a HD hangminőséget, amelyet díjmentesen és automatikusan nyújt a szélessávú mobil hálózatát (3G és 4G/LTE lefedettség) használó ügyfeleinek, akik arra alkalmas okostelefonnal rendelkeznek. A HD hang bevezetésének műszaki hátterét az Ericsson biztosította.

Keszég Attila, a Telekom lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettese a közleményben hangsúlyozta: a technológiának köszönhetően a telefonbeszélgetések minősége tovább javul. Az új hangátviteli szabvány szélesebb akusztikus frekvenciatartományban még több beszédjelet képes továbbítani: a beszédkódolók 300-3400 Hertz közti frekvencia átviteli tartományát 50-7000 Hertzre terjeszti ki. Az ügyfelek akkor élvezhetik az újszerű hangzást, amennyiben mindkét fél rendelkezik HD hang-képes okostelefonnal és a Telekom szélessávú mobilhálózatát használja.

A világon először Moldáviában az Orange vezette be a HD Voice technológiát a mobilszolgáltatásban 2009 szeptemberében. A Deutsche Telekom csoport – amelynek tagja a Magyar Telekom is – ügyfelei már Ausztriában, Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Németországban is HD minőségben mobilozhatnak. A T-Mobile USA volt az első amerikai szolgáltató, amely országosan elérhetővé tette a HD Hangot 2013 januárjában. Ma összesen 41 mobilszolgáltató 33 országban nyújt hálózatán HD minőségű hangszolgáltatást.

A szolgáltatásról további információk ezen a linken találhatóak: Telekom HD Hang

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Tanulmányaim és a közgáz befejezése után gazdasági informatikusként végeztem, majd 2004-től 2012-ig a Magyar Telekomnál (T-Home, T-Mobile) dolgoztam. Jelenleg szabadúszó webfejlesztőként és dizájnerként tevékenykedem. Szívesen foglalkozom PHP és WordPress programozással, fejlesztéssel, weboldalak üzemeltetésével.

7 hozzászólás

  1. Peti - 2013.07.02. 13:29

    Semmi változást nem tapasztalok. Pedig minden feltétel adott iPhone 5, LTE hálózat (mondjuk az híváskor úgy is átvált 3G-re), de ilyen minőség javulást végképp nem: http://www.youtube.com/watch?v=F6sDRnIIOVI

  2. tamzolcsi - 2013.07.02. 14:45

    A HD hivas alap feltetele, hogy mindket keszulek alkalmas legyen ra, illetve a halozat is! Csak bizonyos telefonoknal erheto el, de mukodik.

    Tapasztalat: mintha viberen beszelnel, csak szakadozas nelkul es sokkal jobb!

    • KeleMan - 2013.07.02. 19:34

      Így van, esetleg azzal egészíteném még ki, hogy mindkét fél (hívó, hívott) Telekomos (30-as) ügyfél kell legyen.

  3. E - 2013.07.02. 23:17

    Iphone 4S en is működik akkor elvileg? Csak mert t-mobile listájában csak az i5 van :(

  4. Keresztes György - 2013.07.03. 19:27
  5. Attila - 2013.07.05. 09:58

    Szerintem nem jó a minősége. iphone5-iphone5 alapján (több félel is próbáltam) elvesző hang, néha olyan budiban ülős visszhang hatás….

  6. Mark - 2014.05.27. 16:33

    Hogy lehet kikapcsolni? Mert szar… szakadozik a vonal mindkét félnél és alig hallunk valamit!

Szólj hozzá Te is!