Az utolsó napokban megduplázódott a jelentkezők száma „Kommunikációs szolgáltatások” témában érkezett a legtöbb pályázat 4 kontinens 45 országának 444 ötlete érkezett a Telekom Innovációs Versenyre, amelynek ötletgazdái a Deutshe Telekom, a Telekom Innovation Laboratories (T-Labs), a T-Mobile Lengyelország és a Magyar Telekom voltak, megvalósító partnere pedig az EIT ICT Labs Germany. A Telekom Csoport szakértői a nyertes koncepciót termékké vagy prototípussá fejlesztik, amihez 500.000 euró értékben biztosítanak erőforrásokat: hardvert és szoftvert, hozzáférést a Telekom infrastruktúrájához, valamint a globális értékesítési és marketing csatornák használatát.
“Lenyűgözött a versenyünkre benyújtott pályázatok mennyisége és minősége is. Nagyon örülök, hogy 45 országból érkeztek ötletek, Magyarországról több mint 60, Lengyelországból pedig 46.” – mondja Dr. Heinrich Arnold, a németországi Telekom Innovation Laboratories vezetője.
Miután a pályázatok száma megduplázódott a március 31-ét megelőző utolsó négy napban, a németországi EIT ICT Labs előtt jelentős feladat áll: implementációs partnerként az ő feladatuk a projekt irányítása, valamint innovációs hálózatuk mozgósítása.
“Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a Deutsche Telekom Csoport részéről hat magas rangú üzleti vezető vesz részt a zsűri munkájában”, mondja Dr. Udo Bub, a németországi EIT ICT Labs vezérigazgatója. Azonban még így is hatalmas kihívást jelent majd a legjobb ötletek kiválasztása május közepéig. 12 kiváló döntősre számítok a június 10-én, Berlinben megrendezésre kerülő döntőn.”
Ennek a globális versenynek köszönhetően a Deutsche Telekomnak csapatokat, egyetemi hallgatókat és magánszemélyeket is sikerült mozgósítania, de saját és leányvállalatainak dolgozóit is eredményesen vonta be a versenybe. Megmozgatta olyan országok vállalkozó elméit is, mint Kongó, Malajzia, Izrael, Etiópia, Dél Afrika, Irán, Tajvan, Pakisztán és Svédország, sok más ország mellett.
A mintegy 100 német pályázat alátámasztja a német innovációs hálózat megbízhatóságát és a partner országokból – Lengyelországból és Magyarországról – benyújtott pályázatok nagy száma példázza Közép-és Kelet Európa jelentős szerepét az innovációban.
Az innovációban élenjáró szolgáltatóként és partnerként egyedülálló lehetőségnek tartjuk ezt a versenyt arra, hogy a Magyar Telekom vezető szerepet töltsön be a kimagasló magyar ötletek felfedezésében és előmozdításában. Bízom abban, hogy a kreatív magyar csapatok sikerrel helyt állnak majd az erős nemzetközi mezőnyben – mondta Pataki Róbert, a Magyar Telekom üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese és a zsűri tagja.
Több mint 340 külsős pályázat érkezett és mintegy 100 ötletet nyújtottak be a Telekom dolgozói. Minden harmadik ötlet a Kommunikációs szolgáltatások alkategóriában érkezett, a fennmaradó 60% a Digitális otthon, Energia, Virtuális Platform és a Felhő alapú szolgáltatások területén kíván újításokat hozni.