Kiderült a bíróságon az Apple legnagyobb marketinges titka

KeleMan 2012.08.06. 16:06 Apple, Egyéb 5 hozzászólás 2 092

A Business Insider és a Bloomberg újságírói is beszámoltak arról, hogy múlt hét pénteken az Apple és Samsung között zajló bírósági tárgyalás alatt kiderült az Apple legféltettebb és legnagyobb marketinges titka. Persze lehet, hogy ezt csak a Samsung nem tudta, hiszen mindenki más tisztában van ezzel.

Phil Schiller, az Apple marketingért felelős alelnöke a bírósági tárgyaláson elmondta, hogy az Apple-nek egyáltalán nincs szüksége reklámok készítésére mindaddig, amíg az adott termékük meg nem jelenik. Két dolgot tesznek. Megvárják, míg a média és a közönség a megjelenés előtt mesterségesen, amolyan öngerjesztő módon elkezd beszélni a leendő termékről. Ennek hátulütője a pletykaáradat, de ezzel nem kívánnak foglalkozni, hiszen egy centet sem fizetnek érte. A másik reklám már a megjelenés utáni, ezek főleg televíziós reklámspotok, valamint a hollywoodi filmekbe beépített Apple termékek, melyek az emberek tudatalattijára hatnak.

“We didn’t need to.” – azaz nincs rá szükségünk, mondta Phil Schiller arra a kérdésre, hogy hogyan reklámoz az Apple.

Schiller szerint a média olyan kedvezően viszonyul az Apple termékek felé, azok szépsége miatt, hogy gyakran a filmkészítők keresik meg őket. Ezen felül pedig a média fel is kapja a témát, ennek köszönhető, hogy 2007-ben, az első iPhone premierjekor szintén nem kellett reklámozzák a terméküket.


Ritka pillanatok egyike, mikor Phil Schiller épp öltönyben van.

Phil Schiller azt is elmondta, hogy van egy külön az Apple-nél dolgozó szakemberük, akik a termékelhelyezésekért felel, ő tartja a kapcsolatot Hollywood-al is, mivel szeretik látni, ahogy a termékeiket sztárok használják. Talán e miatt is lehetséges, hogy az utóbbi időben több ismert színésszel forgatták az iPhone készüléket népszerűsítő reklámokat.

Azt mondjátok meg nekem, hogy a fenébe függ össze a fenti bíróságon elhangzott dolog a szabadalmi perekkel? A Samsung mindent meg szeretne tudni az Apple belső munkamenetéről? Miért kell ilyenekről beszélni egy szabadalmi háborúban?

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Tanulmányaim és a közgáz befejezése után gazdasági informatikusként végeztem, majd 2004-től 2012-ig a Magyar Telekomnál (T-Home, T-Mobile) dolgoztam. Jelenleg szabadúszó webfejlesztőként és dizájnerként tevékenykedem. Szívesen foglalkozom PHP és WordPress programozással, fejlesztéssel, weboldalak üzemeltetésével.

5 hozzászólás

  1. Dominik - 2012.08.06. 16:15

    Nem tudom, hogy az Apple miért mond el mindent, főleg egy ilyen dzsunka gyártónak, mint a szarszungnak…

  2. KeleMan - 2012.08.06. 16:17

    Ezt én sem értem, szerintem erre a bíróság kötelezi őket. 1-2 év múlva ebből szerintem még film is fog készülni, Kevin Costnerrel a főszerepben, ahol a bíróságon mutatja, hogyan és ki lopta el a szabadalmakat. Lesz itt mágikus golyó elmélet is, stb. Tiszta JFK!

    • Dominik - 2012.08.06. 16:21

      Hát ez jóó :DD De tényleg ez az igazság, egy pár hónap és történelmet írnak ezzel az egész szabadalmi mizériával,de ha a szívemet a kezemre teszem, én sem hagynám, hogy a saját szellemi tulajdonomat ilyen pofátlanul kiadják mások C kategóriás termékekként…

    • Dominik - 2012.08.06. 16:22

      egyébként ami még érdekes, hogy ugye azt mondta Tim Cook, hogy ő nem látja értelmét és be szeretné fejezni a pereskedést…akkor elképzelhető, hogy mégis már ő is belátja, hogy több, mint felháborító, amit samuék csinálnka…?!

  3. joey004 - 2012.08.06. 16:43

    Viszont ez jó cáfolat a sok trollnak, akik állandóan “fizetett Appel hirdetés”-t kiáltanak, ha egy független oldal lehoz egy nem feltétlen címlapra való Apple hírt. De most kiderült (ami eddig sem volt titok), hogy ez lényegében a haldokló tech oldalaknak fontos, hogy megírják, különben lehúzhatnák magukat a WC-n.

Szólj hozzá Te is!