Az IDC statisztikusai és elemzői a tegnapi nap folyamán adták ki friss felmérésüket a táblagép piacról, hogyan is alakult az a 2012-es második negyedévben. A 25 millió eladott táblagépből 17 millió darab volt az Apple iPad eszköze. Ezzel az Apple egy 68,2%-os szeletet hasított a képzeletbeli tortából. A Samsung a második helyen végzett 2,4 millió eladott táblagéppel, mellyel a piac közel 10%-át birtokolja.
A dobogó alsó fokán végzett az Amazon, köszönhetően a Kindle Fire hatalmas sikerének. Persze ez még mindig nem kiemelkedő eredmény tekintetbe véve az 1,25 milliós eladott mennyiséget. Az Asus és az Acer a negyedik és ötödik helyre kerültek, az előző negyedévhez képest viszont felcserélődtek a helyek, mivel az Acer csupán 385 ezer táblagépet értékesített. Az 5 nagy táblagyártó cég után pedig jönnek a kicsik, az egyéb gyártók, akik a piac 12%-át birtokolják.
Ha megnézzük a táblázatot látható, hogy az Apple az előző negyedévhez képest 7%-al növelte részesedését. Azonban az is fontos, hogy míg az almások 84,3%-os növekedést könyvelhettek el, addig a második helyen álló dél-koreai gyártó majdnem 118%-al növelte az eladásait.