Az Apple javítana az iPhone-okat ért vízkár felfedésének módszerén

Bomo 2012.02.21. 18:09 Apple, Egyéb, iPhone 8 hozzászólás 2 365

Beázott az iPhone, pedig nem is érte víz… Legalábbis ez a két homlok egyenest egymásnak ellentmondó állítás, amikor a garanciális szerviz találkozik egy folyadék kárt szenvedett iPhone gondatlan tulajdonosával.

Előbbi tényállás természetesen a gyártó, illetve a garanciát rendeltetésszerű használat mellett szintén biztosító viszonteladók hivatalos véleménye. Ez könnyen megállapítható, hiszen a készülék több pontján (pl. audió csatlakozó, dock konnektor) elhelyezett úgynevezett folyadék indikátor színe igencsak árulkodó. Az eredetileg fehér anyag, folyadék hatására pirossá változik, így bizonyítva a készülék nem rendeltetésszerű használatát a garanciális szervizt jogtalanul igénylő vásárlók felé.

A baj csak ott kezdődik, hogy ezek az indikátorok a kelleténél kissé érzékenyebbek, így egy kevés pára, akár magasabb nedvességtartalmú levegő hatására is elszíneződnek. Számtalan felhasználó szembesül ezzel a problémával, amikor ezen oknál fogva megvonják készülékére a garanciát, mondván, hogy az iPhone-ja nem felel meg a jótállási feltételeknek, hiszen nedvesség érhette. Az esetek többségében ez azért bosszantó, mert valószínűleg vízkárról szó sincs, csupán nem felel meg a készülék a garanciális kritériumoknak.

Ám van egy jó hírünk! Az Apple bejelentése szerint, a folyadék kár kimutatására alkalmas más különböző lehetőségeket vizsgálnak, tehát szakítanának a korábbi indikátoros módszerrel, helyébe egy olyan alkatrész kerülne, ami a korábbinál sokkal egyértelműbben meg tudná határozni a folyadék kár tényét. Műszakilag érdekes a felépítése, két vezetőréteget egy ragasztó köt össze, ami egy figyelő áramkörrel van kiegészítve. Folyadék hatására az anyag feloldódik, a vezetőrétegek közti ellenállás megváltozik, ennek hatására a rendszer hibakódot generál, ami később könnyedén kiolvasható lesz a készülékből. Reményeink szerint ennek a technológiának a bevezetésével már lényegesen kevesebb problémás esettel kell majd szembenézniük a szervizeknek és az ügyfeleknek egyaránt.

Az cég szintén bejelentette, hogy minden ilyen probléma elkerülése végett azon fog dolgozni, hogy teljesen vízállóvá fejleszthesse készülékeit, ám amíg ez meg nem valósul, óvjuk drága high-tech holmijainkat a párás levegőtől és mindennemű folyadéktól.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

8 hozzászólás

  1. Wask - 2012.02.21. 18:47

    Én nekem is piros lett az a szar (alul a dokk résznél) és életébe nem ért vizhet ez a vacak… most a jó kis iphone 4s-t csináltathatom meg valami hulladék GSM-esnél… T-mobiletól úgy elhajtottak mint a huzat…

  2. police25b - 2012.02.21. 19:49

    Hát ezekre az estekre kínált biztosítást a T-mobile. Na én nem járok így, mert folyadék okozta kárra is 20 ezer önrész után kapok egy teljesen új készüléket. És csak annyit teszek hogy fizetem rá havonta a 2500 Ft-t:) De legalább bevagyok biztosítva….

  3. Ricsi - 2012.02.21. 20:21

    Ma vittem be a szervizbe a 4S-t mivel a hangerőgomb picike ÉRINTÉSÉRE is, tökmindegy hogy + vagy – felnyomta a hangerőt maximumra. 1 hónapja viszont snowboardozni voltunk a kabát zsebben pedig volt h párás is lett. Semmiféle víz nem érte soha. De nem lepődnék meg ha visszadobnák, mondván hogy nem felel meg a garancia lópikulának… pedig a hiba ugye semmiféleképpen nem beázás függő

  4. iDoki - 2012.02.21. 20:22

    Wask, ha problémád van az iPhone-al, akkor bátran hozd be hozzánk a Dorottya utcába, ingyenesen felmérjük a hibát és adunk rá javítási árajánlatot!

    Üdv,

    iDoki

  5. Ricsi - 2012.02.21. 20:26

    Bár nem tudom hogy az számít e valamit hogy azt mondták a Trémobil szervizben hogy nem javítják a készüléket hanem cserélik… Magyarul szét sem szedik? Meglepődnék..

    • Sword - 2012.02.22. 09:35

      Pedig így van. Adnak újat. Refurbished-et.
      A 4-esem Home gomb hibával cserélődött, a csere telefon érintő panel hibás volt (megfogtam a telefont és önálló életre kelt), most pár hónapja meg van a 2. cserefon… Azt hiszem 5K-val kezdődik a serialja, más, mint a “normális” telefonénak. Sajnos megbízható infók nincsenek arról, hogy milyen a refurb telefon, mikoriak benne az alkatrészek, azok újak-e vagy javítottak, szóval lehetőség szerint kerülni kell.
      T-szervíz: bekukucskál az indikátorhoz, 5 perc után megy a raktárba (és ha van), hozza a csere telefont.

    • Sword - 2012.02.22. 09:36

      Ja, ez nem a T döntése, hanem az Apple-é.

  6. iMike - 2012.02.21. 21:40

    Az első kép rémálmokat fog nálam okozni,de komolyan…Kíváncsi lennék az enyémnek milyen színű az indikátora…:D

Szólj hozzá Te is!