A Deutsche Telekom beszólt az Apple-nek

KeleMan 2010.09.01. 10:20 Apple, iPhone 2 hozzászólás 229

A Deutsche Telekom honos piacért felelős igazgatója pár napja az eddig megszokottól eltérően szokatlan, bíráló hangnemben kommentálta az Apple logisztikai politikáját, mely a német nagyvállalat szerint az Egyesült Államokon kívül másodlagos piacként tekint minden országra. Niek Jan van Damme, a német Focusnak adott interjújában elmondta, a helyi T-Mobile-nál jelenleg is több tízezer olyan ügyfél van várólistán, akik kilenc hete várakoznak az iPhone 4-re.

Az iPhone 4 németországi forgalmazását az amerikai értékesítéssel egy időben, június 24-én kezdték meg, a készülék árusítására egyelőre kizárólagos joggal rendelkező T-Mobile-nál. “Több tízezer előrendelésünk van a készülékre. Ha az Apple időben szállítana, sokkal több szerződést köthettünk volna eddig” – panaszkodott a Focusnak van Damme. A cégvezető hozzátette, az Apple semmilyen magyarázattal nem szolgált a cégnek a szállítás késésével kapcsolatban. A készlethiány a szerződéskötések elmaradása mellett ráadásul jelentős terhet ró a mobilszolgáltató ügyfélszolgálatára is, az előfizetők ugyanis többnyire nem az Apple-t, hanem az értékesítő felet okolják a hosszas várakozásért.

Az Apple és a Deutsche Telekom közt érezhetően egyre feszültebbé váló viszony a német multi részéről érthető okokra vezethető vissza. Bár erről semmilyen hivatalos kommunikáció nem született, nyílt titok, hogy a Deutsche Telekom és az Apple három évre kötött exkluzív szerződése még az idén lejár, a konkurencia pedig könnyen kivetheti a hálóját azokra az ügyfelekre, akiket a T-Mobile nem tud kiszolgálni – feltéve, hogy ők nagyobb mennyiségű készülékhez jutnak hozzá.

Van Damme nyilatkozatában jól érezhető az a törekvés is, amivel a nagy szolgáltatók próbálnak erőfölénybe kerülni a többfrontos támadásban lévő Apple-lel szemben. Korábban ugyanis egyértelmű volt, hogy mind a tárgyalások, mind a kommunikáció kapcsán az cupertinói cég diktál még az olyan óriásoknak is, mint a Deutsche Telekom, a későbbiekben azonban kénytelen lehet feladni ezt a politikát az amerikai cég.

Forrás és teljes cikk itt: HWSW

Személyes meglátásom még annyi ehhez, hogy az Androidos telefonok térhódításával valóban az Apple-nek fel kell adnia azt az elvét, hogy csak 1 szolgáltatónak kínál exkluzív értékesítési lehetőséget egy adott országban. Hiszen ha felhagy ezen politikájával, úgy több alternatívát is biztosíthat a vevő számára, valamint egy bizonyos árverseny is indulhat a szolgáltatók között, így ez mindenképp a vásárlók előnyére válik.

Másik fontos dolog viszont, ha az Apple évente kíván kiadni új készülékeket úgy a közel fél éves csúszás egy-egy termék esetében olyan hátránnyá válik, amit nem lehet majd a gyártókapacitással magyarázni. Tény, hogy nyilván nem fog annyi gyártósort építeni az Apple, hogy az első pár hónapban a kereslet és kínálat egyensúlyban legyen. Ellenben, ha a kínálatot nem tudja kielégíteni, úgy a vásárló valóban elfog gondolkodni azon, hogy vegyen-e egyáltalán pl. iPhone-t novemberben, amikor rá fél évre már lehet, hogy megjelenik az iPhone 5. Sajnos ugyanez a helyzet az iPad esetében is. Mi lesz veled Apple?

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Tanulmányaim és a közgáz befejezése után gazdasági informatikusként végeztem, majd 2004-től 2012-ig a Magyar Telekomnál (T-Home, T-Mobile) dolgoztam. Jelenleg szabadúszó webfejlesztőként és dizájnerként tevékenykedem. Szívesen foglalkozom PHP és WordPress programozással, fejlesztéssel, weboldalak üzemeltetésével.

2 hozzászólás

  1. pip - 2010.09.04. 11:12

    azertvez mar mégiscsak túlzás amit az Apple csinál.
    de ne izguljatok, idővel majd csak pofára esik.
    én is ifost használok, de valamelyik nap kézbe vettem egy Samsung galaxy s-t.
    hat a képernyője nagyobb is mint az ifose.
    simán megy az animált háttér is, amit itt meg mindig nincs!!
    szóval szerintem az egyeduralkodas lassan megszűnik !!!

  2. Flash - 2010.09.06. 18:04

    Hova szarjak az animalt hattertol?

Szólj hozzá Te is!