Így függetlenítheted ingyenesen telefonod a magyar szolgáltatóknál

HusztiD 2018.01.02. 16:55 iOS, iPhone, Kiemelt hírek 17 db 56,094

iphone-7-colors--dyn--fullviewsize

Hónapokkal ezelőtt hivatalosan kiderült, hogy előző év október huszonnegyedikétől módosul az elektromos hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény. Ennek berkein belül a szolgáltatók ingyenesen függetlenítik az olyan készülékeket, melyeknek ekkor még nem járt le a kétéves hűségideje, valamint innentől kezdve eleve függetlenül kínálják a telefonjaikat.

Na és miként lehet függetleníteni? Magyarországon három szolgáltató van, s mindenhol más és más az eljárás, így összeszedtük számotokra, hogy melyiknél hogyan függetleníthettek.

Vodafone

A Vodafone hivatalos közleménye szerint az alábbi módon zajlik a függetlenítés:

A hálózati zár feloldás, úgynevezett függetlenítés mind feltöltőkártyás, mind előfizetéses tarifák esetében az ügyfél kérésére történik,  az Előfizetői Szerződéssel együtt vásárolt készülék hálózati zárának feloldása díjmentes, minden egyéb esetben (például listaáron, vagy mástól – akár adásvételi szerződéssel is – vásárolt készülék) 10 000 Ft-os díja van.

Feltöltőkártyás készülékek esetében onnantól kezdve, hogy a SIM kártyán megjelenik bármilyen összeg, azaz a feltöltés sikeres volt, az előfizető a készülék kikódolását díjmentesen kérheti. Amennyiben nem tölt fel az előfizető a SIM kártyára felhasználható egyenleget, úgy a szerződés megszűnését követően kérheti a készülék díjmentes kikódolását.

Előfizetéses szerződés esetében, a szerződéshez, a Vodafone-nál vásárolt készülék függetlenítése  díjmentes, a szerződés lejáratát követően. A készülék használója is kérheti a szerződés lejárta után a hálózati zár feloldását, azonban neki minden esetben 10 000 Ft a díja.

A hálózati zár feloldása meghatalmazással is intézhető, lakossági előfizetők esetében ügyvéd vagy közjegyző által ellenjegyzett eseti és konkrét meghatalmazással kérhető.

A függetlenítést a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámon, és a Vodafone üzleteiben lehet kezdeményezni. Fontos, hogy a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül kizárólag az előfizető, a használó pedig márkaképviseleteink egyikén kérheti.

Telenor

A Telenor hivatalos közleménye szerint az alábbi módon zajlik a függetlenítés:

Minden lakossági és üzleti ügyfél számára díjmentesen biztosítjuk a hálózati korlátozás feloldását, amennyiben a készüléket igazolható módon a Telenornál vásárolták, és (már) nem kapcsolódik hozzá élő hűségszerződés.

Mi a menete?

A készülékek hálózati korlátozásának feloldását lakossági és üzleti ügyfelek (nem tömeges igény esetén) kizárólag személyesen, a Telenor üzleteiben tudják elvégezni. Kollégáink ellenőrzik, hogy a készüléket a Telenornál vásároltad-e, és ha megfelel az azonosítás követelményeinek, a helyszínen elvégzik a korlátozás feloldását.

Mi kell hozzá?

  • Az azonosításhoz szükséges dokumentumok.
  • Szerviz által végzett készülékcsere esetén a cseréről kapott igazolás vagy jótállási jegy bemutatása, amennyiben a készülék IMEI számában módosítás történt.
  • Meghatalmazás vagy ügyfélszintű jelszó, amennyiben nem a tulajdonos végzi a függetlenítést.

Mennyi idő szükséges hozzá?

A korlátozás feloldása az esetek döntő többségében néhány percet vesz igénybe. Egyes gyártók készülékei esetében előfordulhat, hogy a korlátozás feloldásához szükséges kód igénylése hosszabb időt igényel, vagy a készüléket gyártói szervizbe szükséges küldeni, amely 2-3 hetet is igénybe vehet.

Élő hűségszerződéssel vagy részvételi megállapodás esetén is elvégezhető hálózati korlátozás feloldása

Igen, ­amennyiben az igénylő a helyszínen kifizeti a határozott idejű szerződés miatt vállalt kötbéreket,vagy a részletvételi megállapodás kapcsán fennálló tartozását- az ÁSZF Díjszabásban foglalt feltételek szerint.

A készüléket nem én vásároltam/használtan vettem, milyen feltétekkel oldható fel a hálózati korlátozás?

A készülék korlátozás feloldása az előfizető kérésére végezhető el díjmentesen, ha az igénylő igazolja a készülék eredetét (a Telenortól a vásárláskor kapott szerződéssel vagy jótállási jeggyel).

Végezhető-e üzleti ügyfeleknek tömeges függetlenítés?

Igen, erre ügyfélmenedzseren és az Üzleti Ügyfélszolgálaton keresztül van lehetőség.

Telekom

A Telekom hivatalos közleménye szerint az alábbi módon zajlik a függetlenítés:

IOS-ES KÉSZÜLÉKEK

Az iOS operációs rendszerű Telekomos iPhone-ok esetén az alábbiakat kell tenned.

Milyen típusú készülékeknél alkalmazhatod?

Minden iPhone készüléknél.

A függetlenítéshez kövesd az alábbi lépéseket

Amennyiben már rendelkezel egy másik szolgáltató SIM-kártyájával

  • Készíts biztonsági másolatot a készülékről iTunes-szal vagy az iCloudba.
  • Vedd ki a SIM-kártyát, majd helyezd be a másik szolgáltató SIM-kártyáját.
  • Végezd el újra az iPhone aktiválását (ehhez internetkapcsolatra lesz szükséged).

Amennyiben nincs meg másik szolgáltatótól SIM-kártyád, vagy a fenti folyamat nem segített

  • Készíts biztonsági másolatot a készülékről iTunes-szal, vagy az iCloudba.
  • Végezz egy teljes visszaállítást a készüléken.
  • A folyamat végén töltsd vissza az adatokat a biztonsági mentésből.

Ahogyan láthatjuk, legkönnyebben a Telekomnál függetleníthetünk… Már persze ez akkor igaz, ha minden rendben megy. Bár erre megosztunk egy érdekes ellenpéldát, hogy én személy szerint miért nem tudtam a korábbi telefonomat függetleníteni náluk.

Anno 2014. őszén vásároltam egy iPhone 6-ot kétéves hűségidővel a Telekomtól. Egy éven belül bekrepált, így cserés lett a telefon, az egyik hivatalos magyar szerviz által lett cserélve. Jogosan jöhetne a kérdés, hogy miért pont egy hivatalos szervizhez fordultam, miért nem a szolgáltatóhoz? Több ok is van, de talán az volt a döntő tényező, hogy nem kellett a szolgáltatót is belevonni az egészbe. Korábbi tapasztalatok alapján, ha a Telekomhoz fordultam szerviz miatt, akkor több esetben húzták el hosszú hetekig az időt, s nem mindig sikerült kijavítani az adott hibát, amiről szó volt. Sajnos volt erre személyes példám, ezért nem bíztam bennük annyira. Ebből kiindulva úgy gondoltam, hogy jobb lesz, ha őket kihagyom a buliból.

iphone8colors

Lényegében a telefonom cserés lett. Az új készülék ugyanazt a profilt kapta meg, mint ami rajta volt, csupán az IMEI szám változott. Tudni kell, hogy amikor egy iPhone-t cserélnek, akkor azzal a korábbi teló profilját is átruházzák. Ergo így marad az új készüléked is szolgáltatófüggő. 2016. őszén, a hűségidő lejárta után viszont úgy gondoltam, hogy ideje lesz függetleníteni a telefonomat, hiszen jobb áron tudom majd azt eladni. Jeleztem a szolgáltató felé az esetet, amelyre ők elmondták, hogy ebben az esetben nem tudnak mit csinálni, nem függetlenítik a telefonomat. Amúgy sem olcsó, akkori 15 ezer forintos függetlenítésről beszéltünk, de a magyar Telekom természetesen nem volt képes függetleníteni, mikor hivatalos úton cseréltettem a telefonomat, amivel a Telekom függő profilt is átrakták az új készülékre.

És hol volt a hiba? Ott, hogy nem a Telekomhoz mentem szervizelni. Ha a szolgáltatónál történik mindez és cserélik a telefonomat, akkor a Telekom elvégzi saját rendszerében is a változásokat (vagyis magyarán lekönyvelik, hogy változott az IMEI száma a készüléknek). Mivel ez nem így történt, így valahol jogosan mondták azt, hogy nem függetlenítik. Végeredményben pedig van egy iPhone 6 készülék, amelyet egy ilyen hiba miatt már nem lehet függetleníteni.

Szerencsére ennek az időszaknak vége, több ilyenre már nem igazán lesz példa, mivel mostantól csak független készülékeket vásárolhatunk meg a magyar szolgáltatóktól.

Próbáltad már az iHungary alkalmazást?

iHungary (AppStore Link) iHungary
Fejlesztő: Idealisator Hungary LTD

Besorolás: 4+5

Ár: Free Letöltés

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Hozzászólások száma: 17 db

  1. Dzsanni76 - 2018.01.02. 18:09

    Melyik oktobertől? 17- vagy 18-as évtől

    • HusztiD - 2018.01.02. 18:14

      2017

  2. Antimilan - 2018.01.02. 20:51

    A Telenor megint a legköcsögebb. Brutàl bánok mindent velük

  3. Teecha - 2018.01.03. 11:03

    Telekomnál -nél cserélt készülék úgy függetleníthető, hogy beviszed a kapott csereigazolást bármelyik Telekom üzletbe, ők beviszik a rendszerbe és 4 nap múlva már jön is az SMS. Nekem két ilyen keszulekem lett független!

  4. J - 2018.01.03. 16:31

    Ácsi, itt most valamit nem értek. Tehát telekomnál ha csinálok egy teljes visszaállítást független lesz a telefonom? Akkor nekem már régóta az, mert megszoktam csinálni időközönként a visszaállítást. Vagy, ez csak akkor működik ha egy másik szolgáltató sim kártyája van benne a teljes törlés alatt, illetve ha egyáltalán nincs benne sim kártya? Telekomosként ha nem akarok szolgáltatót váltani, csak kiveszem a sim kártyát mikor törlöm a készüléket és kész is, függetlenítettem? Elég hihetetlenül hangzik.

  5. dtk76 - 2018.01.03. 16:46

    A Telekomos rész teljesen hiányos. A 1414–es telefonszámot kell hívni. 3-as majd 6-os menüpont # gomb. Imei szám megadása 1-es gomb jóváhagyás majd a telefonszám megadása ahová érkezik egy sms általában 24 órán belül. A tartalma vagy az hogy a feloldás folyamatban van vagy az hogy hosszabb időt vesz igénybe vagy az hogy nem szerepel az imei a telekom rendszerében. Ha az érkezik hogy a feloldás folyamatban akkor 99%-ban már független a készülék. Idegen kártyát kell beletenni , az esetek 90%ban nem is kell újraaktiválni.

  6. dtk76 - 2018.01.03. 16:47

    Akkor is független lesz ha hűségidő , részletfizetés van a telefonon.

  7. Motidus - 2018.01.03. 17:41

    A Vodafone tájékoztatása szerint a 2017. dec. 17-én vásárolt Iphone x szolgáltatásfüggő . Vagy a cikk félreérthető ? Okt.-től függetlenül kellene értékesíteniük ?

    • HusztiD - 2018.01.03. 18:35

      Az információk egyenesen a Vodafone-tól származnak.

      • Teecha - 2018.01.07. 07:36

        HusztiD, olvastad amit írtam a telekomos cserélt iPhone problémádról írtam? ;)

        • HusztiD - 2018.01.07. 21:50

          Igen olvastam. :) Több megfejtést is kaptam, köszönöm szépen! :) Csak azt nem értem, hogy a Telekom miért nem tud egyenesen beszélni, s miért kell kifogásokkal elküldeni az ügyfelet.

          • Teecha - 2018.01.08. 08:59

            Hát igen. Én 19 éve Telekomos (Westeles,T-mobilos stb) vagyok. Minden problemammal legalább 4-5 ügyintézőt felkeresek. Mindig mindenre volt eddig megoldás! ;)

  8. Motidus - 2018.01.03. 23:56

    ” Ennek berkein belül a szolgáltatók ingyenesen függetlenítik az olyan készülékeket, melyeknek ekkor még nem járt le a kétéves hűségideje, valamint innentől kezdve eleve függetlenül kínálják a telefonjaikat. ” ????????
    Ezt hogyan értelmezed ?

  9. Teecha - 2018.01.04. 09:03

    HusztiD, olvastad amit írtam a telekomos cserélt iPhone problémádról? ;)

  10. Dzsanni - 2018.01.04. 21:10

    Telekomnál simán ment minden. Élő 2 éves hűségidőmből még csak fél év telt el! És függetlenítették így is. Iphone7 ;)

  11. Szabó Sándor - 2018.11.04. 13:48

    Szeretném függetleníteni a telefont

  12. ivanolsen - 2018.11.08. 14:42

    Vodafonos, flottás telefonom van, kb. 4 éve vette a cég ahol dolgoztam. 2 éve eljöttem, ekkor megvettem a telefont. Bementem most a Vodafone-hoz függetlenítésre, azt mondják 10ezer! Csak mert a telefont nem Én vettem hanem a cég, akinek Én visszafizettem az árát már régen, de hiába vettem meg ők vannak a Vodafone rendszerében vásárlónak megjelölve. Közben a cég szolgáltatót váltott, megszakadt a kapcsolata a Vodafone-nal. Így ügyfélbiztonsági kód hiányában nem tudnak intézkedni sem (állítólag). Az a véleményem, hogy a Vodafone és a volt cégem is elmehet a p…ába!!!

Szólj hozzá Te is!