Pandora CEO: Eddig nincs negatív hatása az Apple Music színrelépésének

Skarp 2015.07.27. 13:32 Apple, Apple Music, Kiemelt hírek 0 db 80

Az Apple Music eddig nem (és valószínűleg ezután sem) lesz komoly veszélyeztető tényező a Pandorára nézve – mondta el a cég vezérigazgatója a negyedéves pénzügyi konferenciahívásukon.

pandoraios

Brian McAndrews megjegyezte, hogy bár az Apple Music 30-án elrajtolt, eddig nincs jelentős hatása a szolgáltatásra – írja a Business Insider. A Pandora bevétele 285,6 millió dollár volt, amivel rávertek az előzetes várakozásokra. A cég reklámköltségei viszont meredeken megindultak felfelé, 30 százalékkal növekedtek az elmúlt időszakban.

Azt is elmondta, hogy egy ekkora launch árnyékában és ilyen piaci zaj mellett lehet némi rövidtávú hatás, amíg a felhasználók a többi szolgáltatással kísérleteznek, de úgy hiszik hogy hosszú távon kedvezőek a piaci pozícióik és a stratégiai irányuk, így nem lehet komoly probléma. A Pandora egyébként kifejezetten bebetonozott szereplőnek számít a streamingvilág térképén. Júniusban 79,4 millió aktív felhasználója volt, ami nem csoda, hisz weben és a mobilkészülékeken kívül tévékről, settopboxokról, játékkonzolokról, sőt még autós infotainment rendszerekről is elérhető, hallgatható.

A kijelentést nem annyira tudjuk hova tenni, ugyanis egyrészről túl rövid ideje van a piacon az Apple alternatívája a hatáskeltéshez, másrészről piaci értelemben véve nem is egymás konkrét ellenfelei: a Pandora az Apple Music on-demand szolgáltatásával ellentétben csak rádiószolgáltatást nyújt – bár a felhasználók testreszabhatják az adókat egy-egy előadó vagy szám alapján, illetve értékelhetik is a dalokat, megkönnyítve az algoritmus dolgát. Tehát a két szolgáltatás simán működhetne együtt-egymás mellett, már amennyiben nem lesz az iTunes Radio nagy siker.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!