Az eladó Nokia HERE térképszolgáltatás megvételére elég valószínűtlen kooperáció állhat össze, ami mögött a Google és az Apple betörésétől való félelem állhat.
Bizonyos források szerint olyan autógyártók állhatnak össze az egykori szebb napokat is látott finn cég térképszolgáltatásának megvásárlására, mint a BMW, az Audi és a Mercedes-Benz. Mindennek célja az, hogy megállítsák a két Szilícium-völgyi nagy telematikai invázióját – írta a Bloomberg tegnap.
Az Apple Maps és a Google Maps, illetve az Android Car és az Apple CarPlay együtt hamarosan átformálhatja azt, amit az autókról és információs rendszereikről gondolunk. Az autók rendszerei a fenti technológiákkal érdekes látnivalókat vagy közeli éttermeket, szórakozóhelyeket ajánlhatnak. De ez csak a kezdet. A közeljövőben akár a mindennapi ingázásunkat is biztonságosabbá tehetik azzal, hogy valós időben képesek fogadni az úton ránk leselkedő veszélyekre vonatkozó információkat más autóktól.
Persze a Google részvétele és ezzel az adatgyűjtés duplaélű kard, hiszen a vezetőkkel kapcsolatos információkra valószínűleg szintén tolakodnának a vevők. Az integrált szolgáltatásoktól a célzott reklámokig számos módja van a felhasználói adatokból való profitcsinálásnak és ezek közül rengeteg alkalmazható az autókban is. Egy tanulmány szerint 2020-ra már 200 milliárd dolláros iparág épülhet erre.
A járműipar szinte kínálgatja magát, mint innovációval bomlasztható szegmens, véli Tony Douglas, a BMW AG mobilszolgáltatásokért felelős vezetője. “Vagy mi vezetjük a bomlasztó innovációt, vagy hagyjuk, hogy egy kívülálló tegye meg helyettünk.” Nem nehéz rájönni, hogy az Apple és a Google ilyen irányú törekvéseire gondol.
Jelenleg az Apple autóipari ambíciói kimerülnek a CarPlayben, legalábbis hivatalosan. A platform egyre sikeresebb, a legnagyobb autógyártók állnak be partnerként Cupertino zászlaja alá. Eközben sorra érkeznek a pletykák, amelyek hol fejlett autóakkumulátorok, hol forradalmi fedélzeti számítógépek, hol komplett autó fejlesztéséről szólnak. Legutóbb pl. arról írtunk, hogy a Titán-projekt akkorára nőtt, hogy azzal fenyegeti a többi Apple ágazatot, hogy az összes tehetséget elszippantja tőlük.
Az Apple érthetően csendes autós terveivel kapcsolatban, de a vezetők jól láthatóan remekül szórakoznak a pletykahullámokon szörfözéssel. Nemrégiben a műveleti igazgató, Jeff Williams jelentette ki, hogy szerinte az autó legfontosabb mobileszköz, talán az Apple terveire utalva, talán csak trollkodva kicsit a publikummal.