Alig három euróért megvásárolható iPhone-alkalmazással jelentkezett a bilbaói Guggenheim, amely a spanyol múzeumok között elsőként kínál dinamikus tartalmakat kiállítási tárgyairól mobilkészülékekre.
A szolgáltatás keretében több mint háromszáz kép és videó jut el a felhasználókhoz – idézte az ABC című spanyol lap Juan Ignacio Vidarte múzeumigazgatót. Az alkalmazás “nagyon fontos”, mert lehetővé teszi az intézmény számára, hogy közelebb kerüljön a közönséghez, amelynek kétharmada Spanyolországon kívülről érkezik.
(x)Hirdetés (x)Hirdetés
A Guggenheim fejlesztésében közreműködő TF Editores rámutatott, nincs még egy olyan múzeum “se kicsi, se nagy”, amely a tartalomra és a funkcionalitásra is ekkora hangsúlyt fektetett volna, az alkalmazás óriási információmennyiséget kínál.
A szolgáltatás a spanyol mellett angol és francia nyelven is elérhető, a felhasználók interaktív utakon bejárhatják a múzeumot, felfedezhetik történetét, értesülhetnek a kiállításokról, megismerhetik az alkotásokat. A Guggenheim hamarosan Android operációs rendszert használó okostelefonokra és iPad-re is elkészíti az alkalmazást.