Új fronton viaskodik egymással a két nagy vetélytárs: az autók infotainmentjében, azaz központi navigációs, kihangosító, zenei és szórakoztató egységében kell egymást legyűrniük.
Nagy üzletről van szó. Az okoseszközökhöz szokott autósok ugyanis már nem elégednek meg a nehézkesen frissíthető offline navigációkkal, amelyek gyakran a csúcsforgalmi dugó közepébe küldik őket. Az pedig igazán nem mindegy, hogy az autós piac meghatározó gyártóinak középkonzolába almás, droidos, vagy netán microsoftos infotainment kerül majd.
Az Apple március 3-án jelentette be, hogy számos nagy autógyár, többek között a Mercedes-Benz kocsijaiba az iOS rendszerű CarPlay kerül. A közlemény szerint a CarPlayt úgy tervezték, hogy a vezetők “intelligensebb, biztonságosabb és szórakoztatóbb módon tudják használni az iPhone-t az autóban.” Ennél persze sokkal többről van szó: a Carplay egy komplett infotainment egység.
Ehhez képest a Mercedes a Google Androidját is fogja használni az autóiban. Sajtóközlésük szerint „ahogy a Google kihozza a saját autós rendszerét, a Mercedes-Benz ügyfelek is élvezhetik a droidot az autóikban.” A droidnak van némi hagyománya náluk: 2011 óta az SLS AMG-kben Android alapú információs és kommunikációs rendszer található.
Várhatóan a Mercedes-Benz továbbra is kínálja az autóiban többek között a Kit Plus, a Digital DriveStyle App, a COMAND Online rendszereket. Egyelőre nem tudni, hogy a jövőben az vevői válogathatnak-e majd a CarPlay, az Android, vagy az eddigi megoldások között.