Mint ahogyan azt minden év októberében megszokhattuk, az Interbrand kiadta a legújabb rangsorolását, melyben azt vizsgálták, hogy melyek voltak az idei év legjobb, legértékesebb globális márkái. Nem újdonság, ha azt mondjuk, hogy az Apple ismételten befogta az első helyet, hiszen immáron a hatodik egymást követő éve birtokolja az aranyérmet érő helyezést, ugyanis 2013-ban fosztotta a Coca Colát, amely előtte 13 éven át uralta a ranglistát.
A kaliforniai vállalat idén képes volt 16 százalékos növekedést elérni. Talán nem csoda, hogy ismételten ők arattak a legjobban, ugyanis az almások nem olyan régen átlépték az egybillió dolláros értékhatárt, melyről mi is beszámoltunk. A második helyen található Google 10 százalékot, és a bronzérmes Amazon 56 százalékot ért el. Ennél a pontnál érdemes megjegyezni, hogy az Amazon volt az a vállalat, mely legnagyobb arányban növekedett az előző éves teljesítményéhez képest. Ha megnézzük a listát, akkor láthatjuk, hogy a legtöbb gyártó csupán pár százalékos plusz/mínusz mutatóra volt képes.
Az Interbrandről érdemes tudni, hogy immáron 30 éve állítják össze évről évre a világ legértékesebb márkáinak listáját. Ahhoz, hogy egy vállalat bekerüljön, többek között olyan kritériumoknak kell megfelelnie, minthogy az adott cég bevételeinek 30 százaléka külföldről kell, hogy származzon, illetve az egész világon ismeretesnek kell lennie az emberek számára. A vállalatok értékét pedig a részvények összértéke és bevételei alapján határozzák meg, illetve azt is figyelik a rangsoroláskor, hogy mennyire vannak befolyásoló hatással az emberekre, vagy mennyire tudják tartani a termékeik árát.
Próbáltad már az iHungary alkalmazást?
iHungary
Fejlesztő: Idealisator Hungary LTD
Ár: Free Letöltés