A Spotify felhasználók jól tudják, hogy kétféleképpen használhatják a zenei szolgáltatást. Az első, ha valaki előfizetéssel rendelkezik, hiszen ekkor teljesen reklámmentesen használhatja az alkalmazást, míg a második pont ennek az ellentetje, amikor is az ingyenes felhasználásért cserébe reklámokat kell végignézniük a felhasználóknak.
A szolgáltató egy nagyon érdekes próbát tesztel éppen, amelyet szimplán csak Active Media-ként neveztek el, s egyelőre csak Ausztráliában elérhető. Lényege, hogy a felhasználók tovább léphetnek annyi nem kívánt hirdetésen, amennyin akarnak, mindaddig, ameddig nem találnak egy olyat, amit szívesen megnéznek.
Magyarán mondva egy olyan funkciót tesztel a Spotify, ami által ugyan nem kapunk reklámmentességet, de olyan reklámokat tekinthetünk meg, melyeket mi magunk szeretnénk. A feltételezések szerint ez csak kapóra jöhet, hiszen a hirdetők nem fizetnek a le nem játszott reklámokért, csak azokért, amiket megnéztek a felhasználók. Ezzel párhuzamosan pedig célirányosabb hirdetéseket kapnak az emberek, ami végül sokkal eredményesebb lehet.
Egyelőre csak próbaidőszakot tesztel a Spotify, így nem tudni, hogy szélesebb körben is elérhető lesz-e az új funkció. Elméletben persze nagyon jól hangzik minden, de majd csak a valós tapasztalatok mutatják meg, hogy mennyire volt sikeres. Ha ez utóbbi elmondható lesz, akkor belátható iőn belül világszerte elterjesztik eme eljárást.
Mit szóltok mindehhez? Sokkal szívesebben válogatnátok ti is a reklámok közül, mint olykor megnéznétek egy-egy teljesen értelmetlen hirdetést?
Figyelem! Hasznos iPhone és Mac kiegészítőt keresel? Segítünk! Véletlenül betört a kijelződ? Ne csüggedj, ugyanis kihagyhatatlan kijelzőcsere akcióval vár az iDoki!