Kerek 10 éve, hogy az Apple útjára eresztette az App Store-t, mely valamelyest megreformálta a felhasználók vásárlási szokásait. Ennek kapcsán a kaliforniai vállalat egy közleményt adott ki az elmúlt napok folyamán, melyben az ismertebb vezetők és fejlesztők osztottak meg pár érdekes gondolatot arról, hogy mi történt az elmúlt évek folyamán a digitális áruházban.
Az App Store 2008. július 10-én indult útjára, s kezdetben még csupán 500 alkalmazás volt benne megtalálható. Ekkoriban az almások még a kulturális, szociális és a gazdasági alkalmazásokra gyúrtak rá, játékok nem igazán voltak megtalálhatóak az áruházban. Phil Schiller, az Apple marketing fejesének elmondása alapján az első évtized adatai alaposan felülmúlták a legvadabb elképzeléseiket. Nagyon büszkék, hogy egy ilyen fejlesztői és felhasználói közösséggel bírnak, így izgatottan várja, hogy mit hoz a következő évtized az App Store számára.
Érdekesség, hogy több olyan alkalmazás megtalálható még ma is az áruház kínálatában, melyekkel elindult az App Store. Ilyen például az MLB at Bat, a New York Times, eBay, Travelocity vagy a Tap Tap Revenge. Az egyik, a kezdetek óta jelenlévő fejlesztő, Natalia Luckynova például megosztotta, hogy miként változtatta meg az App Store az életüket. A legelső játéka a fejlesztőnek, az Imangi az App Store debütálásakor jelent meg, majd az elmúlt egy évtizedben számos játékot adtak ki, köztük a Temple Run-nal, mely immáron több, mint egymilliárd letöltést könyvelhet el magának.
Az Apple anno 2009. folyamán vezette be az alkalmazáson belüli vásárlásokat abból a célból, hogy a felhasználók előbb kipróbálhassák, megismerhessék az adott alkalmazást, mielőtt pénzt költenének rá. Annyira sikeres volt ezen elképzelésük, hogy egy évvel később egymilliárd dollár bevételre tettek szert az alkalmazásfejlesztők az alkalmazáson belüli vásárlások opciójával. Kicsit később, 2011-ben megjelentek az előfizetéseket támogató alkalmazások egyaránt, s mára 28 ezernél több olyan applikáció van, melynél havi rendszerességgel előfizethetünk a szolgáltatásra. Ilyen például a Netflix, Tinder, LinkedIn, vagy a Dropbox.
Ha az iPad-es alkalmazásokat nézzük, akkor ott sem panaszkodhatunk, hiszen jelenleg több, mint 1,3 millió iPad-re írt alkalmazást találhatunk meg az almások áruházában. Végül nem elhanyagolandó az sem, hogy 2018. júniusáig a fejlesztők több, mint 100 milliárd dollárt kerestek az App Store által. Az almásoknak jelenleg 20 millió regisztrált fejlesztőjük van, illetve heti szinten 500 millió felhasználó látogatja meg egy iPhone-on vagy iPad-en az App Store-t.
Ti emlékeztek még rá, hogy mikor csöppentetek bele az Apple világába, illetve melyek voltak az első alkalmazások, melyeket letöltöttetek? Pont a napokban volt ezzel kapcsolatosan egy érdekes felmérés, hogy melyek az App Store legnépszerűbb és legjövedelmezőbb alkalmazásai, így ha lemaradtatok róla, akkor érdemes lehet pótolnotok.
Figyelem! Hasznos iPhone és Mac kiegészítőt keresel? Segítünk! Véletlenül betört a kijelződ? Ne csüggedj, ugyanis kihagyhatatlan kijelzőcsere akcióval vár az iDoki!