A Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) jóvoltából készült egy új felmérés, melyben azt vizsgálták, hogy hogyan alakultak az iPhone eladások az amerikai piacon az iPhone X megjelenését követő 30 napban. A cím árulkodó volt, hiszen kiderült, hogy viszonylag tarolt az Apple új csúcsmodellje.
Az iPhone X megjelenését követő első harminc napban igencsak népszerű volt a csúcsmodell, hiszen közel 30 százalékos szeletet tudhatott magának az összesített iPhone eladásból. Ez majdnem azt jelenti, hogy az eladott iPhone közel egyharmada az új csúcsmodell volt. Sajnos nem ilyen fényes a helyzet az nyolcas modelleknél, de azért ott sem lehet panasza az almásoknak, ugyanis a 4,7 colos telefon 20 százalékos rátát tudhat magának, míg a Plus az ennél egy kicsivel kevesebbet.
A CIRP szakemberei megjegyezték, hogy nehéz megállapítani a jelenlegi adatokból, hogy az Apple elérte-e azt, amit szeretett volna az eladásokkal, vagy sem, ugyanis korábban még nem adott ki egyszerre három okostelefont. Mindenesetre ha arányaiban nézzük az eladásokat, akkor egyáltalán nem lehet okuk panaszra, hiszen Amerika szerte 10-ből 3 iPhone az új csúcsmodell volt, míg további 4 az nyolcas modellek egyike. Viszont ha a tavalyi hetes modellekhez hasonlítunk, akkor ott ugyanezen időszakban több, mint 70 százalékos megoszlást értek el az akkori csúcstelefonok. Egy biztos, hogy az iPhone X 999 dolláros indulóárának köszönhetően sokkal magasabb lett az iPhone átlagos eladási ára.
Természetesen a legújabb felmérés csak az amerikai eladásokat vizsgálta, világszinten biztosan sokkal másabb adatokat kaptunk volna.
Próbáltad már az iHungary alkalmazást?
iHungary
Fejlesztő: Idealisator Hungary LTD
Ár: Free Letöltés