Az Interbrand előállt a szokásos évi rangsorolásával, melyben a 10 legértékesebb világmárkát listázták. A cím igencsak árulkodó volt, s talán meglepetést sem okoz senkinek, ha azt mondjuk, hogy idén is az Apple zsebelte be a legértékesebb világmárka címet. Mi több, ez az ötödik egymást követő alkalom, amikor részesülnek eme elismerésben.
A szakértők a rangsorolás alkalmával három szempontot vettek figyelembe. Az első, hogy milyen a pénzügyi teljesítménye az adott vállalatnak. A második, hogy az adott brand mennyire befolyásolja, avagy játszik nagy szerepet a vásárlók döntéseiben. Végül a harmadik maga a vállalat ereje, ami által képesek a prémium árszabást diktálni a gyártók.
Az almások olyan nagyvállalatokat utasítottak maguk mögé mint a Google, Microsoft, vagy a Coca Cola. Az utóbbi márkánál fontos megjegyezni, hogy korábban 13 éven át vezette a Interbrand listáját, de már öt éve annak, hogy az almások megelőzték őket. A kaliforniai vállalat 184,15 milliárd dollárral lett az első, akiket a Google követ a második, majd a Microsoft a harmadik helyen 141,7 és 80 milliárd dollárral. Ha megnézzük az alábbi ábrát, akkor jól kivehetőek a toplistás helyezettek, melyek között túlnyomó részben a tech vállalatok vezetnek.
Továbbá azt szintén érdemes megemlíteni, hogy a top 10-es listából összesen hét amerikai vállalat található meg, de a koreaiakat a Samsung, a japánokat a Toyota, s végül a németeket a Mercedes Benz tartja a legértékesebbek világmárkák között.