Az előző hétvége folyamán hatalmas akciók voltak mind itt nálunk, Magyarországon és a világ számos pontján egyaránt. A black friday, vagyis a fekete péntek a hálaadást követő pénteket nevezik, amelyet 1966-tól ünnepelnek az amerikaiak. A lényege, hogy ekkor a nagyobb üzletek, áruházak hatalmas akciókat tartanak, amelynek köszönhetően lényegesen megnő a forgalmuk. Ennek kapcsán készült egy felmérés az IBM jóvoltából a Digital Analytics által.
A címből már kiderült a lényeg: nagyon sokan használták idén az okostelefonjaikat, illetve a tabletjeiket vásárlásra. A felmérés csak az amerikai lakosokra terjedt ki, így nem ad teljes képet a helyzetről. Viszont ezen a piacon megtudhattuk, hogy az éves online forgalom mértéke 25%-kal nőtt, már ami az okostelefonokat illeti. Ez arra volt elég, hogy 49,6%-át tegyék ki a telefonok az összes online forgalomnak. Ha az összes eladást vizsgáljuk, akkor a 27,9%-a történt ezekről a platformokról, amely az előző évhez képest 28,2%-os javulást eredményezett.
Ha ezeket tovább bontjuk az Apple és a Google rendszerét használók számára, akkor megtudhatjuk, hogy melyik platform mennyire volt népszerű. Az iOS tábor átlagosan 121.86 dollárért vásárolt, míg az Androidosok 98.07 zöldhasú értékben, amely 24,3%-os differenciának felel meg. Az online forgalom terén az almások 34,2%-ot, míg a riválisok táborába tartozók 15%-ot tettek ki. Ha a tényleges eladásokról beszélünk, akkor ezekből az iOS tábor 21,9%-ot, míg az Android 5,8%-ot könyvelhet el magának.