LA Times: Az Apple név megint szép lesz

Skarp 2014.07.22. 19:32 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 4 hozzászólás 432

Érdekes fordulat, hogy a Jobs halála óta az Applet temető, Cookot szidó lapok is sorra pozitívabb hangvételre váltottak – most a Los Angeles Times pedzegeti, hogy újra kúl az almás cég. A csodás előző negyedévzárás és a szokásos, termékbejelentések előtt épülő hype miatt érezhetik így. Sokak szerint el sem vesztette, bár azt még a legnagyobb rajongóknak is el kell ismernie, hogy a piac bizalma korábban igencsak megingott a cégben. A küszöbön álló harmadik negyedéves zárás előtti pozitív értékelések is rátesznek erre egy lapáttal.

Az legszembetűnőbb jel a részvények ára. Egy évvel ezelőtt a papírok ára a felére zuhant vissza, tovább növelve a kétségeket a cég jövőjével és Tim Cook vezetői képességeivel kapcsolatban. Az AAPL-papírok mostanra visszanyerték régi formájukat még úgy is, hogy Cooknak arra is jutott ideje, hogy betömje Icahn és a tőzsdecápák száját a visszavásárlási programmal és a jutalékkifizetésekkel. Bár rengetegen még most is kissé tamáskodók a Beats-felvásárlással, a cégnek most úgy tűnik, hogy PR-fronton sikert hozott az akvizíció.

Egy éve mindenki pánikolt a megzuhanó iPad-eladások miatt és mindenki arról beszélt, hogy a Samsung Electronics lenyúlta Cupertino marketing-monyóját és percekre van attól, hogy felfalja a globális piacot. A helyzet alapján mostanság a Samsungra jár rá a rúd, a profitok csapnivalók, ami alapján megkérdőjeleződik a dél-koreiak üzleti modellje. Szöul ugyanazokat a vádakat kapja nyakába a sajtóból, amiket korábban az Apple is. Ami rövidtávon gondokat okozott a kaliforniaiaknak, az hosszútávon már kifizetődőnek tűnik.

Jönnek az új termékek: az új és nagyobb iPhone-ok, a pletykált iWatch és még ki tudja mi. Tekintve az őszi termékcunami közelségét, a negyedéves konferenciahívás jelentősége a befektetők számára ezúttal egészen biztosan kisebb, hiszen őket most egészen biztosan jobban érdekli a közeljövő, mint a közelmúlt. Persze a túlzott optimizmus is káros lehet: tavaly mindenki tévére és olcsó iPhonera számított – egyiket sem kaptuk meg. És ha az Apple piacra is dobja az iWatchot, továbbra is szkeptikusak vagyunk azzal kapcsolatban hogy egy szűk techrajongó rétegen kívül lesz-e piaca egy viselhető eszköznek.

Annyi pletyka lengi körbe az őszi termékbejelentéseket, ami pontos információk (pl. árazás) híján olyan reakciót hozhat ki a piacból, mint az 5C utáni visszaesés. Az Apple oda jutott, hogy legnagyobb kihívást magának önnön maga jelenti: hogy képes-e felérni a rajongók és a sajtó által támasztott, olykor irreális elvárásokhoz. Ez pedig nem mennyiségi, hanem minőségi kérdés: mint történelme során annyiszor, olyan terméket kell letenniük az asztalra, ami lenyűgözi az embereket. Ez sokkal fontosabb, mint megdönteni az iPhone eladási rekordjait és ezt várja el mindenki Cupertinotól.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

4 hozzászólás

  1. Ibrick - 2014.07.22. 20:21

    Egyetértek az utolsó két mondattal.

  2. Vélemény - 2014.07.22. 22:18

    Hát, Tim bácsi megdolgozik a pénzéért :) Ekkora nyomás alatt nem egyszerű egy ennyire innovatív céget sikerre vinni…

  3. MacKo - 2014.07.23. 03:39

    Ennyi jo koponyval a kezukben ontaniuk kene a jobbnal jobb cuccokat es a bug mentes szoftvereket, nem tokolni.

  4. jani_ka - 2014.07.23. 23:25

    Zaphir üveg Beats hangszoró is útban ?

Szólj hozzá Te is!