Érdekes fordulat, hogy a Jobs halála óta az Applet temető, Cookot szidó lapok is sorra pozitívabb hangvételre váltottak – most a Los Angeles Times pedzegeti, hogy újra kúl az almás cég. A csodás előző negyedévzárás és a szokásos, termékbejelentések előtt épülő hype miatt érezhetik így. Sokak szerint el sem vesztette, bár azt még a legnagyobb rajongóknak is el kell ismernie, hogy a piac bizalma korábban igencsak megingott a cégben. A küszöbön álló harmadik negyedéves zárás előtti pozitív értékelések is rátesznek erre egy lapáttal.
Az legszembetűnőbb jel a részvények ára. Egy évvel ezelőtt a papírok ára a felére zuhant vissza, tovább növelve a kétségeket a cég jövőjével és Tim Cook vezetői képességeivel kapcsolatban. Az AAPL-papírok mostanra visszanyerték régi formájukat még úgy is, hogy Cooknak arra is jutott ideje, hogy betömje Icahn és a tőzsdecápák száját a visszavásárlási programmal és a jutalékkifizetésekkel. Bár rengetegen még most is kissé tamáskodók a Beats-felvásárlással, a cégnek most úgy tűnik, hogy PR-fronton sikert hozott az akvizíció.
Egy éve mindenki pánikolt a megzuhanó iPad-eladások miatt és mindenki arról beszélt, hogy a Samsung Electronics lenyúlta Cupertino marketing-monyóját és percekre van attól, hogy felfalja a globális piacot. A helyzet alapján mostanság a Samsungra jár rá a rúd, a profitok csapnivalók, ami alapján megkérdőjeleződik a dél-koreiak üzleti modellje. Szöul ugyanazokat a vádakat kapja nyakába a sajtóból, amiket korábban az Apple is. Ami rövidtávon gondokat okozott a kaliforniaiaknak, az hosszútávon már kifizetődőnek tűnik.
Jönnek az új termékek: az új és nagyobb iPhone-ok, a pletykált iWatch és még ki tudja mi. Tekintve az őszi termékcunami közelségét, a negyedéves konferenciahívás jelentősége a befektetők számára ezúttal egészen biztosan kisebb, hiszen őket most egészen biztosan jobban érdekli a közeljövő, mint a közelmúlt. Persze a túlzott optimizmus is káros lehet: tavaly mindenki tévére és olcsó iPhonera számított – egyiket sem kaptuk meg. És ha az Apple piacra is dobja az iWatchot, továbbra is szkeptikusak vagyunk azzal kapcsolatban hogy egy szűk techrajongó rétegen kívül lesz-e piaca egy viselhető eszköznek.
Annyi pletyka lengi körbe az őszi termékbejelentéseket, ami pontos információk (pl. árazás) híján olyan reakciót hozhat ki a piacból, mint az 5C utáni visszaesés. Az Apple oda jutott, hogy legnagyobb kihívást magának önnön maga jelenti: hogy képes-e felérni a rajongók és a sajtó által támasztott, olykor irreális elvárásokhoz. Ez pedig nem mennyiségi, hanem minőségi kérdés: mint történelme során annyiszor, olyan terméket kell letenniük az asztalra, ami lenyűgözi az embereket. Ez sokkal fontosabb, mint megdönteni az iPhone eladási rekordjait és ezt várja el mindenki Cupertinotól.
Egyetértek az utolsó két mondattal.
Hát, Tim bácsi megdolgozik a pénzéért :) Ekkora nyomás alatt nem egyszerű egy ennyire innovatív céget sikerre vinni…
Ennyi jo koponyval a kezukben ontaniuk kene a jobbnal jobb cuccokat es a bug mentes szoftvereket, nem tokolni.
Zaphir üveg Beats hangszoró is útban ?