Szinte kerek két hónapja adtuk hírül, hogy az Apple lett a világ legértékesebb vállalata az akkori tanulmányok szerint. A most megjelent legújabb felmérés némileg ellent mond ennek, hiszen itt csak a második helyig jutottak az almások, míg az egyik legnagyobb riválisuk, a Google söpörte be a dobogós helyezés első fokát.
A különbség csupán annyi a két felmérés között, hogy az előbbi a tényleges adatokra támaszkodott, az utóbbi, a Millward Brown BrandZ Top 100-as csoportosítása pedig egy kicsit többre, hiszen ott olyan dolgokat is vizsgáltak, mint például azt, hogy mennyi lehet a jövőbeli profitjuk a vállalatoknak. Globális szinten elmondható, hogy a Google 40%-os növekedéssel lett az első, míg a második helyre az Apple csúszott vissza 20%-os csökkenéssel. Meglepő módon az IBM lett a harmadik helyezett, kiknek értéke 107,541 millió dollárra tehető, majd negyedikként a Microsoft végzett, akit a McDonalds követ. Ezen felül azt is megtudhattuk, hogy mely kontinensen milyen márkák a legjobbak. Angliában például a Vodafone, HSBC és a Shell diadalmaskodott. Európában már másabb a helyzet, hiszen itt a SAP, T-Mobile és a Louis Vuitton nyerte el a legértékesebb brandek címét.
Mind a 2 felmérés kaki. Ezt kell nézni: http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/2013/top-100-list-view.aspx Ha az applenek van a legnagyobb tőkéje, miért lenne a Google az első? Ennek a cikknek sok értelme volt…