Az Apple nem érti a mai zenepiacot?

Skarp 2014.04.13. 14:36 Apple, iTunes 5 hozzászólás 766

Az iTunes boltnak nem megy annyira jól manapság, ezt tudjuk egy ideje. Az eladások panganak, sőt, némi visszaesést is mutatnak, és ennek egyértelmű oka van: az on-demand, előfizetéses streaming-szolgáltatások térnyerése. Az Apple-t pedig jól láthatóan aggasztja ez a tendencia, hiszen felreppent az Androidos iTunes és az iTunes Radio mellé elindítandó on-demand szolgáltatás híre is – mint lépések, amik ezt a folyamatot visszafordíthatják, vagy inkább megállíthatjak, lassíthatják.

A Billboard pont a minap írt róla, hogy az iTunes Radio hallgatóinak elenyésző része, 1-2 százaléka kattint rá a buy gombra a számnál, ami megtetszik neki. Az online zeneáruházak királyaként ismert iTunes Store illetékesei azonban úgy tűnik, hogy nem értettek meg egy alapvető tényt a streaminget választókról. Ők nem azért használják ezeket a szolgáltatásokat, hogy megtalálják a következő számot, amit megvehetnek, hanem hogy ne kelljen többé számokat vásárolniuk – így vélekedik több elemző is.

Azért is fura döntés az iTunes Store, az iTunes Radio és egy on-demand kiadás párhuzamos üzemeltetése, hiszen ez utóbbi elindítása (ergó a teljes iTunes Store library streamingre szabaddá tétele, havidíj ellenében) tovább kannibalizálná a Store eladásait – hiszen ki venne meg 1,25 dollárért egy számot, ha alig párszorosáért a teljes kínálatot hallgathatja egy hónapon át. Tekintve, hogy az iTunes adja az amerikai piac 90 százalékát, a visszaesés is őket érinti a legsúlyosabban. Eközben a streaming szegmens harmadával erősödött, és ez a pénz olyan cégekhez özönött, mint a Rhapsody, a Spotify, a Youtube, a Vevo, a Zune vagy az AOL.

Az Asymco és a Nielsen mérései alapján a 2013-as első negyedévhez képest az idei közel 12,5 százalékos visszaesést mutat, ami az egyéni dalvásárlásokat illeti, albumok tekintetében pedig ez a szám 14,2% – ami a cégek szerint nagyjából az az ütem, amivel anno a CD-t is sutba vágták a zeneszeretők a 2000-es évek végén. Nem lehet kérdés: a jövő az on-demandé, bár mindenképpen szomorúan kell tudomásul vennünk, hogy a vállalat, ami anno az egész zeneipar előtt járt, késve és tán hibásan is adaptálódik az átalakuló piaci viszonyokhoz.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

5 hozzászólás

  1. Bálint - 2014.04.13. 17:25

    Szerintem csak siman meg kene vennie a spotify-t, ha 20 milliard aztis mellenyzsebbol kiteszi az asztalra az apple.

  2. offline98 - 2014.04.13. 20:08

    Ez nyílván egyszerűbb lenne :-D

  3. iMarc - 2014.04.13. 20:38

    Bálint mond valamit! :)

  4. strucc007 - 2014.04.13. 23:04

    Minden a kezükben van, csak egy új és jobb szolgáltatás kellene. Pl. az iTunes Store-ban több a zene, mint a spotify-ban, sok előadó egyszerűen nem engedi streameltetni a saját számait, mert nem éri meg nekik, még. A stream versenyben az fog győzni, aki több jogdíjat is hajlandó fizetni az előadóknak, kiadóknak. Ha Apple ügyes, egy kis veszteség mellett tönkre is tehetné a konkurenciát.

  5. The Count - 2014.04.15. 01:18

    De ha szervezek egy étel vagy bor kóstolást, nyílván a teleetetett közönség nem fog még utána vásárolni. Minek is tenné mikor ingyen teleeheti magát. Hát jelenleg az Apple ugyanezt csinálja.

Szólj hozzá Te is!