Az iWatch nem bukhat el

Skarp 2014.04.10. 14:35 Apple, Egyéb 4 hozzászólás 718

Valószínűleg mindenki egyetért velem, ha azt mondom: hatalmas pénztartalékai révén nem igazán van dolog, amit az Apple nem engedhetne meg magának. De ha végiggondoljuk, az utolsó igazán sikeres termék első megjelenése óta már eltelt négy év. Bár mást sem hallunk az iparági elemzőktől, mint hogy az cég már nem tud innoválni és elfogyott a gőz, feltűnően nagy a csend. Egészen biztosak lehetünk benne, hogy készül valami. Valami, ami nem bukhat el.

Ez talán az egyetlen olyan dolog, amit  nem engedhet meg magának Cupertino. Már csak azért sem, mert a Kane könyv színpadmenedzsernek írta le Cookot, aki másodhegedűs volt Jobs headliner sztárja mellett. A Forbes vasúti koordinátornak nevezte, aki működtetni tudja az óriást, de a következő nagy dolog kiadására való képesség űgy tűnik hiányzik belőle. Tim számára a cég jövője mellett saját arca megmentése szempontjából is kiemelkedően fontos, hogy rácáfoljon ezekre a közhiedelmekre és hogy bármit is forral, az legalább akkorát üssön, mint a korábban az iPod, az iPhone, az iPad.

Ha igazak a hírek és tényleg a harmadik negyedévben jön az iWatch, az lesz az első terméklaunch Cook regnálásának kezdete óta. Persze a cég hosszútávú sorsa is múlik ezen, de ezt annyiszor leírtuk mi itt, meg a többiek máshol, hogy már nekünk is herótunk van tőle. Ahogy már említettük, az Apple várhatóan 65 millió iWatchot szeretne eladni. Ez, tekintetbe véve, hogy a kezdetektől forradalminak és nagyon népszerűnek tartott iPodból első évében mindössze 300 000 fogyott, kicsit talán túl ambíciózusnak tűnik. Még az iPadből is “csak” 15 milliót vittek az első évben, ebből 3 milliót az árusítás első 80 napja alatt. A gond ezzel mindössze csak az, hogy akkoriban nem volt olyan terméke se a Samsungnak, se a Microsoftnak, se a Googlenek, amivel akárcsak picit is felvehette volna a versenyt az Apple zenelejátszójával, telefonjával, vagy tabletjével. A piaci elsőség áldásos hatását használta ki a cég.

Egy az USA egész területén, összesen 7500 tinédzser körében végzett felmérés során a tinik 17 százaléka válaszolta, hogy venne egy iWatchot, ha 350 dollárba kerülne, 61 százalékuk pedig már rendelkezik iPhone-nal. A Galaxy Gear még tavaly év végén indult és már a következő generáción dolgoznak Szöulban. Az Android Wear is a kapuban topog, ráadásul számos kisebb cég is rendelkezik már ilyen termékekkel, ami szintén bekavarhat Cupertinonak (Jawbone, Fitbit), hogy a Nike szárnypróbálkozásairól már ne is beszéljünk. Az Apple ereje mindig is a kimaxolt felhasználói élményekben, a diszruptív termékekben rejlett. Valami igazán újnak és forradalminak kell érkeznie, különben az Apple ezúttal megismerkedhet azzal az érzéssel, hogy milyen csak egy lenni a piac hasonló termékei között.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

4 hozzászólás

  1. iGen - 2014.04.10. 17:23

    És még az is előfordulhat, hogy ez az egész óra dolog, csak az újságírók fantáziájában létezik.

  2. The Count - 2014.04.11. 05:42

    Na igen…
    Az apple nem fog tudni akkorát durrantani mint a legelső iPhone. Túl sokat vártak, túl sok a pletyka meg a találgatás.
    Ezekután ha ki is hoz valami “órát” vagy tv-t, már nem fog akkorát szólni, mintha titokban hozták volna ki. Sőt, szerintem bármit is hoz ki már elmarad a meglepi hatása, és emiatt sokan csalódottak lesznek…

  3. Ibrick - 2014.04.11. 10:56

    Nem az számít meglepi vagy sem, hanem hogy használható vagy sem.
    Jelenleg nincs normális okos óra, tehát aki megcsinálja jóra az hasít .
    Ez volt a telefonoknál is a Nokia volt a menő egy gagyi technológiával.
    A hordozható technológiák piacán ugyanezt a sikert elérheti.
    Nagy alkalom, hogy Szakács Tim elmondhassa a cég innovatív :))

  4. Patrik - 2014.04.15. 12:13

    Nem is fog

Szólj hozzá Te is!