A legújabb felmérésben a világszerte eladott összes tabletet vizsgálták a 2012 és 2013-as évre nézve. Elöljáróban elmondható, hogy tavaly az Apple megoszlása csökkent ugyan az előző évhez képest, ám még így is elegendő volt ahhoz, hogy a Samsungot, az Asus-t, az Amazont és a Lenovo-t együttesen megelőzze darabszámban.
2012-ben összesen 116 millió tabletet adtak el, míg egy évvel később már 195 milliót, ami 68.1%-os növekedést jelentett egyetlen év elteltével. Az Apple megoszlása előbb 52.8%, majd egy évvel később csupán 36% volt, ugyanakkor 2013-ra majdnem 9 millióval több iPad-et szállítottak le. Elmondható, hogy 12 hónap alatt a kaliforniai vállalat tartani tudta az iramot az eladások terén, annak ellenére, hogy a piacon egyre elterjedtebbek lettek a táblagépek, így viszont a megoszlásuk csökkent valamelyest.
A második legtöbb tabletet a Samsung forgalmazta, kik előbb 7.4%, majd 19.1%-ot tudhattak a magukénak. Az Asus egy év alatt mindösszesen 0.2%-kal volt képes javítani az eladásain, így 2013-ra már 5.6%-kal büszkélkedhettek. A harmadik helyre az Amazon került, akiknek annak ellenére hogy csökkent a megoszlásuk, több tabletet adtak el, mint 2012-ben, így 4.8%-on állnak. A Lenovo 2 millióról 6.5 millióra hozta fel az eladásait, így a tavalyi évben már 3.3%-ot birtokolhattak a piacból.
Érdemes beszélni az összes többi tabletről is, amikből 2012-ben csupán 30 millió talált gazdára, míg egy évvel később már annak a duplája.