Amikor már nem kellett minden pillanatban a túlélésre koncentrálni, az ősemberek asztalhoz ültek, fogtak egy sört, és játszani kezdtek. Na jó, nem egészen így volt: a legöregebb társasjátékra, amit valaha találtak, az Ur nevű városban, a mai Irak területén, egy ásatáson bukkantak rá, és valószínűleg i. e. 2500 körül játszottak vele a ma ismert Biblia szereplői, hiszen Ur városában lakott Ábrahám. Szintén a legősibb játékok között szerepel a híres kínai játék, a Go, amit már 4300 éve játszanak: anno kavicsokkal, homokba vésett táblán, ma pedig iPad-ek tízezrein.
Nehéz dolga van az egyszeri közösségi lénynek, ha egy igazán jó és tartalmas társasjáték-partit akar összehozni: sosem tudni előre pontosan, hányan jönnek TÉNYLEG el, meddig érnek rá, meddig fog tartani a játék, belefér-e még egy, mely játékokat cipeljünk magunkkal. Ha nagy nehezen összejött a találka, kezdődik a tábla- és alkatrész kipakolás (ha van elég szabad hely, mert egy teljes nappali is alig elég a játék vége felé, nemhogy egy asztal), majd jön maga a játék, és végül az alkatrészek őrült keresgélése az asztal alatt és a kanapé mögött.
Mindezt elkerülhetjük: vegyünk egy iPhone-t vagy iPad-et, és töltsük le rá a legjobb alkalmazásokat – így helyzettől, helytől függetlenül és strapától mentesen, bárhol, bármikor játszhatunk a legjobb táblás játékokkal, hiszen az iPhone-t és az iPad-et méretét és kijelzőjét tekintve mintha csak erre találták volna ki! Szerencsére egyre több játékos és fejlesztő fedezi fel az iPad-ben és iPhone-ban, mint ideális társasjátékplatformban rejlő lehetőségeket. Összeállításunkban az eddigi (igen bőséges) termés általunk legjobbnak tartott, iPhone-on is játszható (!) játékai állnak a dobogóra.
10. Stone Age: The Board Game – Gyűjtögetünk, gyűjtögetünk?
Egyet előre szeretnék leszögezni: a nemrégiben megjelent Stone Age nem azért lett a lista sereghajtója, mert rossz játék. Épp ellenkezőleg: a TOP 10 közé bejutottak egytől egyig remek, tartalmas, változatos szórakozást nyújtó játékok. A Stone Age sem kivétel – a birodalomépítő társasjáték prezentációja ötöst érdemel, a végletekig hű az eredetihez, a játékmenet pedig igen komplex: az igazán kemény stratégia rajongók is megizzadnak majd egy-egy komolyabb meccs után.
A játék elején a játékosok munkásaikat a táblán helyezik el: falvakban, nyersanyaglelőhelyeken vagy kikötőkben – előbbi esetben további munkásokat bérelhetünk fel, eszközöket készíthetünk , vagy élelmiszert állíthatunk elő. A nyersanyaglelőhelyek magukért beszélnek, a kikötőkben pedig értelemszerűen kereskedhetünk. A játék második felében egyesével leveszik a játékosok a munkásokat a tábláról – amennyiben a kellő nyersanyaggal rendelkezünk, megkapjuk az egyes munkások után járó előnyöket. A harmadik fázisban pedig minden munkásunkat meg kell, hogy etessük.
A játék bonyolultnak hangzik, és ez a terjedelem nem is teszi lehetővé a szabályok ismertetését, de a lényeg az, hogy a játék végén győzelmi pontok alapján dől el, ki nyer. Egy remekül kiegyensúlyozott, komplex játékról van szó, amely ráadásul nem csak Hotseat módban vagy AI ellen játszható, de a Game Centert is támogatja, így akár az ismerőseinket, akár idegeneket is kihívhatunk online. Jogos a kérdés, hogy akkor miért végzett mégis a lista utolsó helyén a Stone Age? Nos, azért mert a Stone Age ára- bár még így is tört része fizikai testvérének – igen borsos hasonló minőséget képviselő riválisaihoz (pl. Caylus) képest.
Értékelés: 7/10
Játékosok száma: 1-4
AI: Igen
Hotseat: Igen
Online: Igen
Verdikt: A kőkorszakban az élet jó, de drága mulatság
Kiadó: Campfire Creations
Ár: 5,99 €
Fejlesztő: Campfire Creations, Inc.
Ár: 2 490 Ft Letöltés
9. Trivial Pursuit – Ki mit tud “amerikaiul”
A Trivial Pursuit világszerte az egyik legkedveltebb műveltségi társasjáték. Szabályai egyszerűek, mint a pofon: 6 kategóriában kell megszereznünk egy-egy cikkelyt (sport, szórakozás, művészet és zene, irodalom, földrajz, történelem).
A táblán kockadobással lépkedhetünk, minden mező más színű – ennek megfelelő kategóriájú kérdést kapunk. Ha a válasz jó, tovább dobhatunk. A „cikkelymezőkön“ a tét maga az adott kategóriát képviseli körcikkely, amelyek mindegyikét megszerezve megnyerjük a játékot. A port annyiban könnyebb a táblás változatnál, hogy a helyes választ 3 lehetőség közül tippelhetjük meg. Kezdő, haladó és zseni kérdéscsomagot használhat a játék, valamint egy pörgősebb, pályákra osztott “akciómódot” is kipróbálhatunk. Beállíthatunk időlimitet, aprópénzért pedig további, tematizált kérdéscsomagokat tölthetünk le.
A prezentáció korrekt, de semmi különös, a kameramozgatás kicsit hiányzik, az animációkat nem lehet kikapcsolni, és a kérdések 50 játék után ismétlődni kezdenek. A csak iPad-es Genius edition-ban nehezebb kérdéseket kapunk (sajnos itt is sok, csak az angol és az amerikai kultúrára koncentráló feladvánnyal találkoztunk).
Az iPhone-on is játszható Trivial Pursuit ba egy szarvashiba is becsúszott: ha játék közben bejön egy hívás, vagy lemerülünk, kezdhetjük a partit újra. De hát ez mégiscsak a Trivial Pursuit. Azt hiszed, te vagy a legműveltebb? Hajrá!
Értékelés: 7/10
AI: Igen (de minek)
Hotseat: Igen
Online: Nem (csak Wi-Fi)
Verdikt: A nagybetűs Műveltségi Játék elfogadható portja
Kiadó: EA
Ár: 0,89 €
Artikel wurde nicht gefunden
8. Elder Sign: Omens – Jumanji felnőtteknek
A Cthulhu mítosz titokzatos világában játszódó társasjáék összeállításunk egyetlen kooperatív játéka (hiába, no, lehet, hogy ennyire agresszív vagyok?). A játék elején különböző képességű karakterekből állíthatjuk össze nyomozókból álló csapatunkat. A játékosoknak különböző szobákban kell különböző rejtélyeknek utánajárniuk, hogy a játék végén legyőzhesség az Ősi Démont, akik ellen küzdenek. Hogy ezt elérjék, ép elméjüket és persze életüket is meg kell őrizniük.
A játék igen hangulatos, de alapbeállításon nagyon nehéz: a legtöbbször kudarcba fullad küldetésünk. Szerencsére a frissítések során elérhetővé tettek egy könnyebb ellenséget is, valamint egy kampány móddal és több iAP megvásárolható ellenséggel is bővült a játék. A megoldandó feladatok során képességeinket használva, egy trükkös minijátékban kell eddig megszerzett tárgyainkat (csaták során szerezhetünk, vagy a múzeumi szuvenírboltban vásárolhatunk ilyeneket) hasznosítani.
A remek grafikának és a hangulatos környezetnek köszönhetően a kihívásokat és a taktikai érzéket is kívánó szerencsejátékokat kedvelő társaságok nagyszerű kikapcsolódásnak fogják találni egy-egy viharos éjszakán.
Értékelés: 7/10
Játékosok száma: 1-4
AI: Igen
Hotseat: Igen
Online: Nem
Verdikt: Csoportos rettegés egy elhagyott múzeumban
Kiadó: Fantasy Flight Games
Ár: 3,59 €
Fejlesztő: Fantasy Flight Publishing, Inc
Ár: HUF499.00 Letöltés
7. Ticket to Ride – Tisztelt utasaink!
A jól ismert táblás játékban célunk, hogy a játék elején, majd a későbbiek során választott állomásainkat vasútvonalainkkal előbb összekössük, mint a rivális játékosok. Ezt a körünk elején felhúzott vonatkártyák segítségével tehetjük meg: minden körünkben vagy felhúzunk kettőt a játéktáblán lévő, különböző színű vagonkártyák közül, vagy egy jokert (amely bármilyen színű vagont helyettesíthet), vagy lerakunk egy azonos színű vagonokból álló vasúti útvonalra folyamatosan fogyó vagonjainkból adott számút, ezzel összekötve a két állomást, netán új állomáskártyát húzunk, amely alapján két újabb település összekötésébe kezdhetünk.
Célállomás kártyáinkat a többi játékos nem látja. Ha egy utat a másik játékos elfoglalt, és a két állomást csak egy sín köti össze, céljainkat nyilván kerülőúton kell elérnünk. A játék remek stratégia, komoly előrelátásra van szükség ahhoz, hogy hosszú távon a többi játékos fölébe kerekedhessünk. Az iPhone-on az amerikai, az európai és a svájci térképek érhetőek el, de sajnos az apró kijelzőnek és a zsúfolt táblának köszönhetően sokszor mellé fogunk nyomni ebben az egyébként nagyszerű portban.
Értékelés: 7,5/10
Játékosok száma: 1-4
AI: Igen
Hotseat: Igen
Online: Igen
Verdikt: Si-hu-hu-hu okosan
Kiadó: Days of Wonder
Ár: 1,79 €
Fejlesztő: Days of Wonder
Ár: 9,99 € Letöltés
6. Tikal – Nem fogsz kiTikkadni
Tikal, a legnagyobb feltárásra váró maja város a guetamala-i őserdő mélyén bújik meg. A játékban rivális régészcsoportokat alakítunk, akik dzsipjeikkel próbálják meg a többiek előtt megtalálni az ősi kincseket, és feltárni a maják elfeledett templomait. Minden körben egy-egy új hatszögletű mezőt helyezhetünk el, ahogy a régészek folyamatosan felderítik az erdőt. Ezek forgatásával és pozicionálásával határozhatjuk meg, hova hány lépésben juthatnak el a régészek – a mezők ugyanis csak bizonyos oldalakról megközelíthetőek.
Minden egyes lépés az élek mentén egy-egy akciópontba kerül, egy körben pedig csak véges számú pontot költhetünk el. Ezeket fordíthatjuk új táborhelyek létrehozására, mélyebb templomszintek feltárására, és kincsek begyűjtésére. A templomokat és kincseket ugyancsak mi helyezzük el, ahogy a vulkánokat is: ezek határozzák meg, mikor kerül sor pontozásra. A négy vulkán kihúzásakor a játékosok sorban még egyszer jönnek, majd kezdődik a következő kör. Négy kör, azaz cirka 90 perc után a játék véget ér.
A Tikal hangulatos, látványos portra sikeredett, de iPhone-on a kis képernyő miatt kicsit nehézkes irányítani. Azoknak ajánljuk, akik szeretik a területfoglalós, gondolkozós játékokat, de az sem kedvetleníti el őket, ha a szerencse néha közbeszól.
Értékelés: 8/10
Játékosok száma: 2-4 (két fő esetén is élvezetes)
AI: Igen
Hotseat: Igen
Online: Igen
Verdikt: Másfél órás dzsungel-banzáj
Kiadó: Codito Development
Ár: 0,89 €
Fejlesztő: Codito Development Inc.
Ár: HUF2,490.00 Letöltés
5. Catan – A felejthetetlen sziget
Aki véletlenül nem ismerné a Catant, annak dióhéjban: egy nyersanyaggyűjtős, városépítős, félig szerencse- félig stratégiai játékról van szó, amelyben Catan szigetének telepeseit alakítjuk. A port az alapjátékot és a hajós kiegészítőt tartalmazza a táblajátékhoz képest megújult dizájnnal.
A szerencsefaktort kockadobásaink adják, de hosszú távon a helyzethez leginkább alkalmazkodni tudó játékos nyeri a legtöbb partit. Körünkben a dobástól függően nyersanyagokat kapunk (ha az adott számú kártya szomszédságában lévő mezőn van településünk vagy városunk). Ezután utakat építhetünk, melyekkel városainkat köthetjük össze (és a leghosszabbért további pontokat kapunk), nyersanyagokkal kereskedhetünk játékostársainkkal, bónuszkártyát húzhatunk, településeket hozhatunk létre vagy fejleszthetünk várossá.
A játék adott számú kör után ér véget. A port alapvetően jól sikerült, bár az irányítás lehetne intuitívabb, és némi animáció sem ártott volna, de mivel ugyanazt az élményt kapjuk meg a csomagban, mint amit a táblás játék nyújt, a Catan iOS változata mindenkinek ajánlott, aki szereti az “analóg” változatot.
Értékelés: 8.5/10
AI: Igen
Hotseat: Igen
Online: Igen
Verdikt: A nagyszerű klasszikus korrekt portja
Kiadó: United Soft Media Verlag
Ár: 4,49 €
Fejlesztő: United Soft Media Verlag GmbH
Ár: HUF1,990.00 Letöltés
4. Caylus – Szürkeállomány-izzasztó városfejlesztés
Elöljáróban: a Caylus igen bonyolult, nehéz játék, és az első pár parti során valószínűleg csak kapkodjuk majd a fejünket. De a befektetett energia busásan visszatérül. 1289-ben Franciaországban, Caylus falujában vár épül, és ehhez a lakosok segítségére és a város fejlesztésére van szükség.
Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a vártól Caylus határáig tartó út mentén a játékosok különböző nyersanyagokért különböző épületeket húzhatnak fel, amelyek további nyersanyagokat termelnek ki, a játékosok sorrendjét határozzák meg, új nyersanyagok bányászatát, vagy új épületek fejlesztését teszik lehetővé. Az épületekbe minden körben telepest helyezhetünk, így jutva hozzá a megfelelő nyersanyaghoz. Ha valamelyik játékos telepese saját épületünkbe kerül, mi is részesedünk az épület által kitermelt bevételből. Régi épületeinket később továbbfejleszthetjük, hogy minden további körben pénzbevételt hozzanak.
A játékot győzelmi pontokkal nyerhetjük meg, amelyekhez épülethasználatért, pénzért, nyersanyagért (amennyiben van megfelelő épület), de legfőbbképpen Caylus várának fejlesztéséért juthatunk. Az adott körben legtöbb várnegyedet felépítő játékos bónusz pontot kap, míg aki nem épít, annak büntetés jár. A játék akkor ér véget, ha az út mentén körről körre haladó, és ezzel az épületeket “megnyitó” bíra Caylus határához ér, vagy ha a vár felépül. A Caylus rendkívül komplex, nehezen tanulható, hosszadalmas stratégiai játék, amely azonban a komoly szellemi kihívásra váró, kellő időt belefektető játékosok legkedvesebb játékává válhat.
Értékelés: 9/10
AI: Igen
Hotseat: Igen
Online: Igen
Verdikt: A stratégák és a taktikusok kedvence
Kiadó: Big Daddy’s Creations
Ár: 4,49 €
Fejlesztő: Big Daddy’s Creations, Wspolnik S.C.
Ár: 1 790 Ft Letöltés
3. Reiner Knizia’s Ra – Bólints Ra!
Reiner Kniziá-nak, a német játékzseninek több remek, számos “Év Társasjátéka” díjat besöprő mesterművet köszönhetünk. Közös bennük, hogy a játék gerincét a tiszta stratégia adja, a matematikai-kombinatorikai-kockázatvállalási küzdelmet pedig a mester általában valamilyen történelmi korszakkal varázsolja színessé-szagossá.
A három legjobban sikerült, iOS-ra portolt Knizia játék a Samurai (egyszerű, de nagyszerű), a Medici (minél többen vagyunk, annál jobb), és jelen minitesztünk tárgya, az egyiptomi korszakban “játszódó” agyalós licitbajnokság, a Ra. Mint a legtöbb Knizia játék, a Ra is azért válhat könnyen kedvencünkké, mert a szabályok átolvasása és az első próbajáték után azonnal magától értetődővé válik a játékmechanika.
A játék három egyiptomi korszakon ível át, az nyer, aki a harmadik végéig a legtöbb pontot szerzi meg. A “táblára” különböző kártyák kerülnek. Egy kattintással csekkolhatjuk, hogy mely kártyából mennyi áll rendelkezésre, a lapokra bökve az adott laptípussal kapcsolatos szabályokat is újra elolvashatjuk. Adott típusú kártyák kombinációi különböző mennyiségű pontot érnek. A néhány szabály megtanulása után hihetetlen szabadságot kapunk: adott helyzettől, a pályán lévő lapoktól és a többi játékos stratégiájától függően mindig másképp gyúrhatunk a győzelemre. A kör elején választhatunk: vagy egy új lap kerül az asztalra, vagy megidézzük Rá-t, és ezzel kezdetét veszi a játék legfontosabb fázisa, a licit.
Minden korszakban a játékosok számától függően háromszor vagy négyszer licitálhatunk a játék elején kapott pénzérménkkel. Ha megnyerjük a licitet, pénzünk az asztal közepére kerül, és eggyel kevesebb lehetőségünk marad az adott körben licitálni. Az ez utáni licit nyertese az asztal közepén fekvő pénzérmét kapja meg, így a következő korszakban az lesz az egyik licitkártyája – érdemes figyelni, hogy minél nagyobb értékű pénzérméket gyűjtsünk, különben bajosan fogjuk megnyerni a liciteket. Ha azt választjuk, hogy újabb lap kerüljön a pályára, és így kerül a Ra kártya középre, automatikusan licit indul, és adott számú Ra kártya után véget ér a korszak: pontozás következik.
Egy játék cirka fél óráig tart, a gépi ellenfelek jól skálázottak, így mindig találunk a tudásunknak megfelelő ellenfelet. A prezentáció csillagos ötöst érdemel, az egyiptomi zene kellemes – egyedül az zavart kicsit, hogy az egyébként látványos animációkat nem lehet kikapcsolni, esetleg még az undo gomb hiánya. Összegezve: a Ra egy addiktív, könnyen tanulható, pörgős, de igen komplex játék remek portja. Erősen ajánlott!
Értékelés: 9/10
Játékosok száma: 2-5 (3 játékostól az igazi)
AI: Igen
Hotseat: Igen
Online: Igen
Verdikt: Gyors, agyas, változatos
Kiadó: Codito Development
Ár: 0,89 €
Fejlesztő: Codito Development Inc.
Ár: HUF699.00 Letöltés
2. Neuroshima Hex – Mutánsok és hatszögek
A Neuroshima című szerepjátékon alapuló posztapokaliptikus játékban a föld utolsó túlélőit irányíthatjuk az emberiség és a mutánsok végső háborújában. Akcióból nincs hiány: a játék során körökre osztott csatákban dől el az emberiség sorsa. Minden körben három mezővel indulunk, melyek közül egyet el kell dobnunk, majd a maradék kettőt az asztalra helyezzük. Ha akciókártyát húzunk, az a csata során a kártyán megjelölt fázisban akcióba lép.
Az úgynevezett modulokkal a szomszédos kártyák képességeit befolyásolhatjuk (előbb jönnek, többet ütnek, több életük van, stb.), a csatamezőkkel pedig értelemszerűen csatát indíthatunk (ez történik egyébként a tábla betelésekor is). Minden csapat más erősséggel, gyengeséggel rendelkezik – a jó hír az, hogy az erőviszonyok kiegyensúlyozottak, a játék pörgős, szivatós, és tisztán logikai. Külön jóság, hogy a fejlesztők nem hanyagolják el a felhasználókat, és a játék folyamatosan fejlődik: a legfrissebb verzió finomhangolt tutorial-lal és még pörgősebb játékmenettel csábítja a vásárlókat.
A Hex így továbbra is a kevés megunhatatlan iOS boardgame egyike marad háromnegyed órás játékidejével, változatos egységeivel és nagyszerű kezelőfelületével. Nem csak mutánsoknak!
Értékelés: 9,5/10
Játékosok száma: 2-4 (ketten is élvezetes)
AI: Igen
Hotseat: Igen
Online: Igen
Százalék: 91
Verdikt: Pörgős-agyas-posztapokaliptikus-akció
Kiadó: Big Daddy’s Creations
Ár: 4,49 €
Fejlesztő: Portal Games sp zoo
Ár: HUF2,490.00 Letöltés
1. Carcassone – A megunhatatlan
A Carcassone a világ egyik legnépszerűbb stratégiai társasjátéka. A játék immár három éve elérhető az App Store-ban kétkiegészítőjével, az Inns and Cathedrals-zal ($ 1,99) a kisebb The River-rel. A legutóbbi, a Traders&Builders nemrégiben vált elérhetővé.
A Carcassone-ban a célunk középkori, falakkal körülvett városok és ezek infrastruktúrájának megépítése. A terepet meghatározott számú elemből rakhatjuk ki, melyekből a játékosok felváltva húznak egyet-egyet és helyeznek egy, már a táblán fekvő mező mellé úgy, hogy az elem minden oldalán folytatólagos maradjon a térkép.
Mindenki 7 telepessel (meeple) kezd, melyeket a mezőre helyezhet annak lerakásakor: ezekkel a telepesekkel szerezhetünk pontokat, és mondani sem kell, hogy az nyer, aki a legtöbb pontot szerzi. Telepest helyezhetünk útra, városba, mezőre vagy templomra (egy mezőn lehet város, mező, egyenes vagy kanyarodó út, útkereszteződés, vagy ezek variációja). Az utakért mezőnként egy pontot kapunk, amennyiben az út befejeződik (az útkereszteződések, a városok és a templomok jelentik az út végét), ekkor kapjuk ugyanis vissza telepesünket, hogy másik mezőre helyezhessük. Hasonlóképpen: a városba telepített bábuért városmezőnként 2 pontot kapunk (a címerrel ellátott városrészekért 3-at), és visszakapjuk, ha a városfal körbeért, a templomban tanyázó telepesünk pedig akkor szabadul fel, ha a templomot teljesen körbevették az új játékmezők.
Ha a játék végéig nem sikerül ezeket a feltételeket teljesítenünk, az úton fekvő bábukért ugyan megkapjuk a pontot, a városban elhelyezettekért pedig a pontok felét, de elesünk a lehetőségtől, hogy bábuinkat visszakapva játék közben további pontokat szerezzünk. A mezőre, azaz füves területre fektetett emberek a játék végéig ott maradnak, akkor viszont minden, az adott mezőn lévő városért 3-3 pontot zsebelhetünk be. Egy elemen csak egy-egy telepes állhat/feküdhet, de ha utólag összekötünk több olyan mezőt, amin telepesek vannak, könnyen előfordulhat, hogy egy útra vagy városra több játékos bábui is kerülnek (ez, és a telepesek beosztása a kulcsa az életképes stratégiának). Ez esetben egyenlő számú telepesnél feleznek a játékosok, többség esetén az egyik játékos minden pontot elvisz. Az alapjáték szabályai ennyiben ki is merülnek, de ez a pár szabály körmönfont, izgalmas csatákra ad lehetőséget.
A játék azon kivételek közé tartozik, amikor az app élvezetesebb, mint a táblás játék. A játéktábla kiszámíthatatlan irányokba terebélyesedik az újabb- és újabb mezők lerakásakor, így igen nehéz megfelelő terepet találni a játékra. Élőben a szerencse is közrejátszik, hacsak nem tartjuk fejben, mely mezők „mentek ki” a közel 100 darab közül. Az iKütyünkön viszont egy kattintással megnézhetjük, mely mezőből hány maradt, így jó taktikával könnyen ellehetetleníthetjük riválisunk városait, elszeparálhatjuk mezőit, vagy elbarikádozhatjuk templomait.
Egy játék időtartama háromnegyed és másfél óra között mozog a játékosok rutinosságától függően. Játszhatunk 1-4 barátunk vagy vadidegenek ellen a Game Center segítségével vagy a telefon körbeadogatásával, de az AI ellenfelekből is rengeteg különböző nehézségűt, játékstílusút találunk.
Van tutorial is: a kezdők is azonnal belevághatnak a Carcassone-ozásba, hogy aztán élőpontjaikat feltornázva a legjobbakkal vehessék fel a versenyt.
A három kiegészítő, melyeket a játék menüjéből (IAP) tölthetünk le, új színt visz az egyébként is megunhatatlan játékba. Az inns and cathedrals jó pár új mezőt ad a játékhoz, ezeken kocsmákat is találhatunk, amelyek az út mellett helyezkednek el. Ha ilyen úton van telepesünk, útmezőnként egy helyett két pontot kapunk, de ha a játék végéig sem sikerül befejeznünk, hoppon maradunk. Hasonlóképp működik a katedrális: ha ilyen, minden oldaláról nyitott mező kerül a városba (akár általunk, akár rossz szándékú riválisunk által), a város minden mezője három pontot ér. Amennyiben befejezzük. Egyébként semmit. A dupla meeple ugyanúgy működik, mint normál bábuink, csak épp kettőnek számít. Szívatásra elsőrangú: nincs is jobb érzés, mint ellenfelünket óriási, régóta épített városából kigolyózni egy dupla meeplevel. Mennyei.
A Rivers 12, a játék elején lerakható elemet tartalmaz (amelyeken egy folyó fut végig, mintegy kettévágva a későbbi terepet: ezzel megnehezíthetjük a mezők összekötését), a Traders&Builders-ben pedig az építész plusz köröket biztosít, a disznók után több pont jár a mezőért, a városok befejezéséért pedig nyersanyagokat is kapunk – aki egy-egy típusból a legtöbbel rendelkezik, a játék végén plusz pontokat kap.
Ezt az appot nem szabad kihagyni. A táblás játék árának töredékéért egy remekül játszható verziót kaptok, amely sok szempontból kiforrottabb, mint az ‘analóg’ változat. A pörgős játékmenet és a kiaknázhatatlan stratégiai lehetőségek egy életre Carcassone rajongóvá tehetnek, ha egyszer kipróbáltátok a játékot. Mára a baráti sörözések gyakran gigászi csatákkal, egymás szívatásával, háromnegyed órás agymunkával fejeződnek be. Persze csak az iPhone-om képernyőjén. Ki hitte volna, hogy hosszú játékújságírói pályafutásom egyik legmagasabb pontszámát egy iOS app zsebeli be? Az, aki már játszott vele.
A Carcassone nem csak tökéletes port, de az irányítás is intuitív: a menürendszer, a nagyítás-kicsinyítés, a HUD: mind-mind tökéletes.
Ha szereted a társasjátékokat, ki- ki is próbálsz egyet, a Carcassone-ra ne sajnáld a pénzt!
Értékelés: 10/10
Játékosok száma: 1-5
AI: Igen
Hotseat: Igen
Online: Igen
Verdikt: az iOS táblajátékok koronázatlan királya
Kiadó: Codito Development
Ár: 8,99 €
Fejlesztő: TheCodingMonkeys
Ár: 1 790 Ft Letöltés
A jövő héten TOP 10 tesztsorozatunkat a legjobb iOS-ra elérhető point n’ click kalandokkal folytatjuk, és ahogy ez, úgy az a lista is szigorúan szubjektív lesz. Addig is írjátok meg nekünk: a ti listátokon mely iOS társas-portok szerepeltek volna?
Jó kis cikk, bár én még mindig a Heroes 1v3-at hiányolom iPadről:/
Van Palm Kingdoms 2, érdemes kipróbálni. De körökre osztott stratégia TOP 10-re is készülünk.
Anno próbáltam, de hamar eluntam. Ha körökre osztott stratégia akkor UniWar és Outwitters amit nagyon bírtam.
Azok se rosszak, sőt! :)
Activity(ami nem mellesleg magyarul is játszható), Monopoly
A felük kb megvan asztali rendes kiadásban. :) Akármilyen prémium termék az iPad, ezeket nem veri.
Erdekes es jo cikk, csak sajnos ezek kozul minden jatek fizetos.
Ha jonne egy Heroes 3, ami 3GS fut hihetetlenul boldog lennek es fizetnek erte.