Om Nom: Candy Flick – kiterjesztett valósággal erősít a ZeptoLab

Tian 2013.01.06. 18:35 Apple, Játékok 3 hozzászólás 2 355

A ZeptoLab  fejlesztői a hagyományos menettervtől eltérően, egy egészen újfajta játékkal rukkoltak elő a napokban. A népszerű Cut the Rope játék főszereplőjét, Om Nom-ot kiemelve, egy saját Augmented Reality játékba helyezték, ezzel “életre” keltve kedvenc cukorkára éhező figuránkat, ahol mi magunk játszhatunk szeretett főhősünkkel.

A Candy Flick egy kiterjesztett valóságon alapú játék, azaz a játékhoz szükségünk van egy kamerával felszerelt készülékre, illetve egy úgynevezett “marker”-re, amelyre az alkalmazás megjeleníti Om Nom-ot. A játékmenet pedig nem más, mint hogy a kamerán keresztül megkeressük Om Nom-ot és cukorkákat dobáljuk neki, figyelve arra, hogy jól célozzunk, különben nem tudja bekapni és a földre esik.

A játék célja, hogy minél több pontot gyűjtsünk össze a játék során, és egyre feljebb kerüljünk a Game Center ranglistán. Összesen 5 próbálkozási lehetőségünk van minden menetnél, majd a legvégén összeadódnak a pontok, ahol megtudjuk az összpontszámot és láthatjuk a legjobb eredményünket is.

Hogy hány pontot szerezhetünk egy próbálkozásnál, az aszerint változik, hogy mennyire vagyunk távol a markertől. Amikor a legközelebb vagyunk Om Nom-hoz, akkor a legkisebb pontszámot, az 5 pontot szerezhetjük meg, viszont amint távolodunk a markertől, folyamatosan nő a megszerezhető pontszám, viszont ezzel együtt nehezebb is megszerezni.

A technológiának köszönhetően a régi fekete-fehér pixeles helyett, mára már bármilyen grafika vagy kép szolgálhat markerként. A Candy Flick-hez szükséges markert a ZeptoLap oldalán érhetitek el, ahol nyomtatási lehetőségre kattintva egy PDF fáljt tölt be, amit kinyomtatva már indulhat is a játék. Természetesen arra is van lehetőség, hogy ha két készülékkel rendelkezünk, akkor az iPad kijelzője szolgál a markerként, az iPhone vagy az iPod touch készülékünkkel pedig játszhatunk.

[appext 580083943]

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatója. Korábban a Szifon.com cikkírója, majd 2012-től az iPhoneHungary csapat tagja. Szabadidejében előszeretettel tanulmányozza a fotózás és a videókészítés fortélyait.

3 hozzászólás

  1. blabla - 2013.01.07. 02:35

    az alap ötlet nem rossz , nagyon tetszik ez a kiterjesztett valóság , iphoneon ilyet még csak az ar drone játékoknál láttam :) de egy 10 perc után uncsi :( azért van még mit fejleszteni rajta és lehet egyszer akár olyan is lehet mint az xbox ban a kinect es játékok ,ha nem jobb :)

  2. Tranki - 2013.01.09. 22:36

    Valami mást nem lehet markernek használni? Feltétlen nyomtatni kell?!???

    • Tian - 2013.01.11. 00:40

      Természetesen nem szükséges kinyomtatni, használhatod markerként például egy másik mobiltelefon kijelzőjét, vagy a számítógéped monitorát vagy bármilyen olyan készüléket, ami meg tudja jeleníteni a “marker” képet.

Szólj hozzá Te is!