Az Interbrand a tegnapi napon kiadta a legfrissebb jelentését, melyben a 2012-es évi legnagyobb márkákat vizsgálta a világon. A jelentésben a Top 100 legnépszerűbb márkát állították sorrendbe az elemzők. Az első helyen ismét a Coca-Cola áll, mely az elmúlt évhez képest 8%-ot erősödött, így tartja az eddigi pozícióját. A márkaértéke több, mint 77,8 milliárd dollár. Az Apple jelenleg a második helyre tornázta fel magát óriási, 129%-os növekedésével. A márkaértéke így közel csupán 1 milliárd dollárral marad alul, mint a legnépszerűbb üdítőitalé. Az összesen 76,5 milliárd dolláros értékű almalogóról talán még Steve Jobs sem gondolta volna, hogy megelőzi majd az IBM, Google és Microsoft márkákat is.
Az IBM 8%-os növekedéssel és 75,5 milliárd dolláros márkaértékkel a harmadik, míg 69,7 valamint 57,8 milliárd dolláros értékkel a Google és a Microsoft áll a negyedik és ötödik helyen. Az alsó 10-ben a General Electrik, a McDonalds, az Intel, a Samsung és a Toyota található. Ez utóbbi megelőzi a szintén népszerű Mercedes és BMW márkákat is. A Disney 5%-os eséssel a 13. helyen végzett.
A teljes Top 100-as litát itt találod: Interbrands