A Bloomberg egyik legfrissebb jelentése szerint az Európai Unió igazságügyért felelős vezetője szerint az Apple nem tájékoztatja pontosan a vásárlóit, elhallgatja előlük, hogy a termékeikre az 1 éves jótálláson kívül 2 év szavatosság is jár az összes EU tagállamon belül.
Az Európai Bizottság igazságügyi alelnöke, Viviane Reding levélben tájékoztatta mind a 27 uniós tagállamot, és felhívta a figyelmet arra, hogy vizsgálják meg minden országban külön-külön az Apple reklámozási szokásait. Reding hozzátette, hogy elfogadhatatlannak tartja az Apple stratégiáját.
Talán sokan emlékeznek rá, múlt év utolsó napján adtunk hírt arról, hogy Olaszországban a helyi Apple kereskedőkre 900.000 eurós (akkori árfolyamon 280 millió forintnyi kártérítés) büntetést rótt ki az olasz fogyasztóvédelmi hatóság. A helyi versenyjogi hatóság álláspontja szerint az Apple megsértette a helyi törvényeket azáltal, hogy a felhasználókat nem tájékoztatta, hogy jogosultak az egy év jótálláson felül még két éves technikai támogatásnak az igénybevételére.
Az olasz hatóság pénzbüntetést helyezett kilátásba az Apple három olaszországi leányvállalatával szemben. Az Apple Sales International, az Apple Retail Italia és az Apple Italia Srl cégek egyenlő arányban kell osztozzanak a büntetésen.
Az EU most azt kifogásolja, hogy az Apple a +2 éves szavatosság helyett a legtöbb esetben inkább a fizetős, úgynevezett Apple Protection Plan felé tereli a vásárlókat. Idén augusztusban már Magyarországon is elindította az Apple a kiterjesztett garancia vásárlási lehetőséget, igaz eléggé magas árakon juthatunk hozzá a +1 vagy +2 éves jótálláshoz.
Picit utánanéztem az Apple magyarországi oldalán, hogy fel vannak-e tüntetve ezen dolgok illetve jogszabályilag hogyan is működik mindez. Abban az esetben, ha egy termék hibás vagy elromlik, úgy azt a gyártó köteles cserélje.
Ha az 1 éven túl, tehát már a szavatosság ideje alatt lesz az eszközzel probléma, akkor a vevőnek kell bebizonyítania azt, hogy a hibát gyártási probléma okozta. Ha ez bizonyítható, akkor a gyártó szintén köteles első körben javítsa, legvégső esetben cserélje a hibás terméket. Az Apple magyarországi honlapján egyébként ezen információk teljes körűen megtalálhatóak az alábbi hivatalos weboldalon.
“Apple termékek vásárlásakor az Európai Unió fogyasztóvédelmi jogszabályai által előírt jótállási/ szavatossági jogok érvényesek az Apple Egyéves Korlátozott Garanciája és a külön megvásárolható AppleCare Protection Plan garanciakiterjesztési csomag által biztosította előnyök mellett. Az Európai Unió fogyasztóvédelmi jogszabályaiban meghatározott jogok az Apple-től vásárolt, nem Apple márkájú termékekre is vonatkoznak.”
Link: Az Apple termékek és az Európai Unió jogszabályai által előírt jótállás/szavatosság
Nekem iPhone 4 van, és 1,5 év után a Home gomb már nem megfelelően reagál. Pl erősebben kell nyomni, hogy működjön, vagy ha kétszer nyomom meg, néha úgy érzékeli mintha egyszer nyomtam volna meg.
Ilyen esetre vonatkozik szerintetek a szavatosság? És ha igen, mivel tudnám bizonyítani?
Dettó mint Yeta… Jópár hónapja nyúzom a home gombomat, és hivatalos resellernél csak cserét helyeztek kilátásba. Decemberben lesz 2 éves. Szerintetek?
bocs, csere alatt a fizetős homegomb cserét értettem;)
Melyik az a hivatalos reseller, ahol iPhone-t vettél?
Ezek szerint a kijelzőmön keletkezett sárga folt ami a szavatossági időben jelentkezett is ebbe a kategóriába esik…
A T-mobilnál meg elhajtottak, hogy lejárt a garancia így már nem csinálnak semmit… Na, de akkor ez átejtés részükrő, nem?
Nekem is ez a sarga folt problemam van a kijelzo bal felso sarkaban (4s), de eddig nem talaltam ra megoldast. Vodanal mondtak, hogy max egy honapra le kene tennem a telom es addig adnak cserebe vmi szart. Normalisak? Van akinek mar hasonlo problema megoldasra kerult?
Ilyen sarga folt problemam is van sajnos, bar az kevesbe zavaro mint a Home gomb hiba, mert szinte csak feher hatternel latom.
2011. augusztusában vettem apple iphone 3gst
t-mobilnál.1év garancia volt rá.Miután ennél is előjött a tipikus 3g 3gs betegség(amiről rengeteg fórumon lehet hallani) hajszálrepedések töltő csatlakozónál illetve fülhallgató csatlakozónál,bevittem szervizbe(2012 decemberében,tehát garancia lejárta után)hivatkoztam az EU-ban benne lévő jogszabályra mi szerint 2év szavatosság van a terméken.Nagy nehezen felküldték a telefont a trémobil (nagy)szervizébe Pestre.Majd 1,5 hét múlva visszaküldték ugyanúgy… Azzal a szöveggel hogy garancia lejárt.Pedig a papírra amivel fel lett küldve rá volt irva hogy vevő kéri az EU-s jogszabály szerint a termék javítását.SZARTAK RÁ!!!!!!Mit lehet ilyenkor tenni?????Hívtam az Apple Magyarországot,ők természetesen át terelték trémobilra az egészet,csak ő meg basznak bármit is csinálni!!!Hát akkor mit ér ez a 2éves szavatosság itt Magyarországon???????SEMMIT???!!!Hova fordulhatok?Mert annyiban nem akarom hagyni az egészet,megyek akkor a fogyasztóvédelemhez….