A mobilinternet-előfizetések száma 114 ezer darabos növekedéssel 2 millió 639 ezerre nőtt Magyarországon júliusban, a forgalmazott adatmennyiség pedig 120 ezres havi növekedéssel elérte a 2,1 millió gigabájtot – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) mobilinternet gyorsjelentéséből. Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott összefoglaló szerint a teljes előfizetői táboron belül az aktív – a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfelek száma 70 ezres bővüléssel 2 millió 22 ezerre emelkedett. 2012 júliusában a forgalmazásban részt vevő aktív előfizetések alapján a Telenor piaci részesedése 29,74 százalékról 29,76 százalékra, a T-Mobile-é 47,71 százalékról 47,73 százalékra nőtt, a Vodafone részesedése 23,55 százalékról 22,5 százalékra csökkent.
Az összes előfizetőt tekintve a Telenor piaci részesedése 28,39 százalékról 27,96 százalékra, a T-Mobile-é 47,93 százalékról 47,24 százalékra csökkent, míg a Vodafone-é 23,68 százalékról 24,80 százalékra nőtt. Az év hetedik hónapjában az adatforgalom alapján a Telenor piaci részesedése az egy hónappal korábbi 44,22 százalékról 43 százalékra csökkent, közben a Vodafone-é 17,28 százalékról 17,56 százalékra, a T-Mobile-é pedig 38,50 százalékról 39,44 százalékra emelkedett.
A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az előfizetők az előző havi 1 millió 982 ezer után, júliusban 2 millió 101 ezer gigabájt adatot töltöttek le és fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig 1,04 gigabájtra nőtt. Júliusban a T-Mobile ügyfelei az előző havi 763 ezer után 829 ezer gigabájt adatot forgalmaztak, a Telenor ügyfeleinek forgalma 876 ezer gigabájtról 904 ezer gigabájtra emelkedett, a Vodafone ügyfelei az előző havi 342 ezer után júliusban 369 ezer gigabájt adatot töltöttek le és fel.