A SciamuS, Magyarország vezető telekommunikációs tanácsadó cége szerint a telefonadó “felezése” csupán 10-15%-kal kevesebb terhet jelent a telekommunikációs szolgáltatóknak, rajtuk keresztül pedig az előfizetőknek.
A SciamuS közel 100 sikeres költségoptimalizálási projekt tapasztalata alapján részletesen szimulálta a módosított telefonadó hatását az üzleti előfizetőkre. A forgalomelemzés eredménye azt mutatta, hogy hiába csökken az adó üzleti ügyfeleknél 2500 Ft-ról 1400 Ft-ra a mobilszolgáltatók, illetve az előfizetők terhe 10-15%-kal csökken csupán.
Vagyis az állam által tervezett bevétel 85-90%-a a telefonadó „felezése” ellenére is befolyik. Ennek oka, hogy üzleti előfizetők esetén a kiszabott maximum 1400 Ft adó eléréséhez 700 perc kezdeményezett hívás (vagy 700 SMS küldése) szükséges, ami több, mint 11 óra telefonálást jelent havonta. Ekkora forgalom (hívás és SMS együtt) nem jellemzi még az üzleti előfizetőket sem, vagyis nagyon kevés esetben jelent ez az “adó enyhítés” valós megtakarítást a cégeknek.
Az egyéni előfizetők esetén a 700 Ft-ról 400 Ft-ra mérsékelt telefonadó valamelyest enyhít a terheken, de ez esetben sincs szó az adó felezéséről, hiszen ez havi 200 perc hívás vagy 200 db SMS küldés felett lesz csak észlelhető, ami egyéni előfizetők esetén nem jellemző mennyiség. A július 1-jétől hatályos telefonadót ráadásul a szolgáltatóknak a válságadó mellett kell fizetniük, így kénytelenek ezt így vagy úgy az előfizetőkre terhelni.
a telenor és vodafone küldött sms-t, h emelnek? a T még nem…(?)