Ilyen az Apple és a Samsung játszótere

KeleMan 2012.04.25. 14:21 Apple, Egyéb, iPhone 2 hozzászólás 198

Az Apple és a Samsung korunk legnagyobb cégei, az okostelefonok piacán pedig a két legdominánsabb vállalat. A The Wall Street Journal elkészített egy grafikát, melyben bemutatja a két cég egymástól teljesen eltérő üzletpolitikáját.

Az Apple, a világ egyik legértékesebb cége csupán egy telefont értékesít, ez az iPhone. Nyilván ennek is vannak több változatai. (Jelenleg az Apple az iPhone 3GS, az iPhone 4 és az iPhone 4S készülékeket értékesíti.) A kaliforniai cég a dizájnra és a jövedelmezőségre épít. Kiemelt figyelmet fordít továbbá a márkára és a termékekre, melyet szigorúan ellenőrzött boltjaikban, viszonteladói üzleteiben értékesítenek. Ezen felül pedig kialakította az AppStore áruházat, egy olyan ökoszisztémát hozva létre, mely nélkül az iPhone nem lenne iPhone. A szoftverek és alkalmazások adják el az iPhone készüléket, az iPhone pedig az appokat.

A Samsung, a világ egyik legnagyobb tech vállalata szintén elindult felfelé. Tény, hogy a dél-koreai cég a lehető leggyorsabban követi le a piaci változásokat, hiszen a tét magas, ezen kívül rengeteg terméke is van. Televíziók, mobiltelefonok, háztartási eszközök. Ezzel próbálja maximalizálni a nyereségét, valamint azzal, hogy megpróbálja a saját kezében tartani a gyártási folyamatokat. A Samsung mindig azt nézi, hogy a partnereinek mire van szüksége és megpróbálja elsődlegesen azokat kielégíteni.

Az IDC piackutató cég elemzése szerint a két fenti cég egyenként közel 25-25%-os globális piaci részesedést szerzett a 2011-es utolsó negyedévben. 2012-re pedig a teljes okostelefon piac már el fogja érni a 219 milliárd dolláros forgalmat. 2010-hez képest 2011-re az Apple 16%-ról 23,5%-ra, míg a Samsung 9,4%-ról 22,8%-ra emelte az okostelefonok piacán szerzett részesedését. (Kattints a képre a teljes mérethez.)

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Tanulmányaim és a közgáz befejezése után gazdasági informatikusként végeztem, majd 2004-től 2012-ig a Magyar Telekomnál (T-Home, T-Mobile) dolgoztam. Jelenleg szabadúszó webfejlesztőként és dizájnerként tevékenykedem. Szívesen foglalkozom PHP és WordPress programozással, fejlesztéssel, weboldalak üzemeltetésével.

2 hozzászólás

  1. Galaxy USER - 2012.04.25. 14:37

    Csak így tovább SAMSUNG! Dörgöld a földbe azt a bizonyos almát!:)

  2. JIM - 2012.04.25. 14:40

    Na igen, míg az Apple – nél valaki tudja hogy mi a megfelelő marketing ( és milyen zseni is hozzá ), addig a Samsung a dömpinggel meg a sok sok innen – onnan lopkodok marketingjével próbál nagy lenni. Nem rossz a Samsung, viszont évente új és új telefont kidobni sem biztos hogy jó és kell. Ha azt veszem alapul, hogy egy átlaghasználatra egy Iphone 3GS tökéletesen megfelel, akkor miről is beszélünk? Hja, hogy a 4S – nek 8MP – s kamerája van és a hardvere tuti szupergyors?

    Épp tegnap kellett frissítenem az asszony HTC Desire – jét, ami az én 4S – em elődje volt. Nos, vicces, rákerestem a fórumban, annyi ROM, meg egyéb app, ami a droid marketen van…húúúú. Nos, mennyivel egyszerűbb az Iphone – t backupolni és újrahúzni…

    Kinek az alma, kinek a droid, sajnos a robottal nem tudok jóllakni, de az alma bármikor jöhet.

Szólj hozzá Te is!