Apple és Google – Együtt az SMS ellen

KeleMan 2011.06.24. 11:51 Apple, Egyéb, iPad, iPhone, Videók 1 db 627

A nagy telekommunikációs cégek és operátorok vezetői nagyot néztek mikor Steve Jobs a WWDC 2011-es konferencia megnyitóján, az új iOS 5 új iMessage alkalmazását mutatta be. A várhatóan ősszel megjelenő szoftverbe az Apple ugyanis egy olyan funkciót épített be, mely az iOS 5 szoftverrel ellátott eszközről más, szintén iOS 5 rendszert használó készülékekre teljesen ingyenesen biztosít chat és üzenetküldési lehetőséget (szöveg, kép, stb.), valamint itt már lesz végre lehetőség arra is, hogy értesítést kérjünk, hogy a fogadó fél megkapta-e az üzenetet.

A The Wall Street Journal pár szóban összefoglalta, hogy mi is várható az új üzenetküldő alkalmazásoktól. Nyilvánvaló, hogy az SMS és az MMS egy jó darabig még nem fog eltűnni, de tény, hogy ezen új alkalmazás komoly kihívója lehet az eddig megszokott üzenetküldési formának. Piaci értesülések szerint már a Google is javában fejleszti azt az alkalmazását, mely szintén a rövid szöveges üzenetek ellen irányul. Ezek a szolgáltatások és programok az adathálózatot használják fel arra, hogy az apró néhány bájtos üzenetek célba érjenek. Így nyilván az internetre való kapcsolódás elengedhetetlen, de a szolgáltatók által jelenleg darabáron mért üzeneteknél jóval olcsóbb.

Az Apple iMessage rendszerénél fontos, hogy nincs karakterlimit (160 karakter/sms, mely magyar ékezetes beállításoknál már csak 70 karakter), sőt a szöveges üzenetek mellett képet, GPS tartózkodási helyet, videót is küldhetünk. Ha azonban még sincs aktív internetkapcsolat, akkor még mindig el tudja küldeni SMS vagy MMS-ként az aktuális üzenetet.

De miért is prüszkölnek a mobilszolgáltatók? A Venture Beat üzleti magazin jelentése szerint ugyanis a fenti üzenetküldő alkalmazások és szolgáltatások eljövetelével a mobilszolgáltatók bevétele milliárdos nagyságrendekkel csökkenhet. Az SMS és MMS ára ugyanis arányaiban lényegesen magasabb, mint mondjuk egy internetes csomag havidíja.

A fenti diagram jól prezentálja, hogy az USA-ban lévő mobilszolgáltatók rövid szöveges üzeneteinek forgalma, az előző 6 havihoz képest miképp csökkent az elmúlt 2 évben.

“It’s not cool anymore to SMS.” – Eelco Blok (Royal KPN NV)

Hollandiában a KPN mobilszolgáltató (Royal KPN NV) elnök-vezérigazgatója, Eelco Blok a pénzügyi eredmények ismertetésekor azt nyilatkozta, hogy már nem olyan “cool” sms-t küldeni. A fiatalok körében 8%-os csökkenést tapasztaltak a hálózati sms küldési forgalomban, a mobilinternet viszont erősödött.

“Not everybody is a techno freak, and not everybody wants to deploy these new applications such as WhatsApp.” – René Obermann (DT)

René Obermann, a Deutsche Telekom elnök-vezérigazgatója viszont másképp látja a dolgokat. Ő úgy gondolja, hogy az okostelefon alkalmazásokra, mint pl. az azonnali üzenetküldő WhatsApp Messanger program is, nincs mindenkinek szüksége. Így az sms ugyanúgy megmarad majd üzenetküldési lehetőségként, mint régi, jól bevált, hagyományos megoldás.

A kérdés csak az, vajon meddig?

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Tanulmányaim és a közgáz befejezése után gazdasági informatikusként végeztem, majd 2004-től 2012-ig a Magyar Telekomnál (T-Home, T-Mobile) dolgoztam. Jelenleg szabadúszó webfejlesztőként és dizájnerként tevékenykedem. Szívesen foglalkozom PHP és WordPress programozással, fejlesztéssel, weboldalak üzemeltetésével.

Hozzászólások száma: 1 db

  1. JamesS - 2011.06.24. 15:22

    ráfér már a reform az SMS-re, de jó lenne egy multiplatformos kiadás ami minden okostelefonon használható

    ez a 160 karakter / üzenet ha nincs ékezetes betű eléggé idejétmúlt

    főleg ennyiért

Szólj hozzá Te is!