N.O.V.A. 3

KeleMan 2012.07.11. 04:50 0 db 1 586
N.O.V.A. 3

A mai nap kereken éjjel egy órakor az egyik legjobban várt, – ha nem a legjobban várt – eredeti iOS cím harmadik része végre debütált az AppStore áruházban. A Gameloft örömmel mutatta be pár hete, hogy készül a N.O.V.A. harmadik része. A Near Orbit Vanguard Alliance 3 szerencsére nem lett freemium, bár található benne megvásárolható tartalom in-app-purchase keretében, de anélkül is teljesíteni lehet a játékot! Sokan most biztos fellélegeztek hiszen a Gameloft az elmúlt időszakban ontotta magából a nagyon sok sikeres, és pár sikertelen freemium játékot is.

A N.O.V.A. 3 jött, látott és győzött, sőt kategóriát is teremtett a következő generációs iOS készülékekre írt játékok körében. Most ez az etalon, a közeljövőben mindent ehhez fogunk hasonlítani, mondhatni az iOS programok FPS benchmarkja, talán olyan, mint PC-n a Crysis. Atomerőmű kell hozzá. De erről kicsit később.

Mint említettem a játék FPS (First Person Shooter) vagyis belső nézetű lövöldözős játék, melyet “mész oszt’ lősz” néven is szoktak csúfolni. A N.O.V.A. 3-at viszont nem lehet, mert az állam leszakadt olyan gyönyörű a grafikája és még a történet is rendben van. A készítők megannyi manapság divatos grafikai elemet és újdonságot emeltek át a játékba a konzolokról, így a valós idejű dinamikus fények és árnyékok, a “Hollywood”-i filmekből megszokott mélységélesség (a távoli tárgyakat homályosabbnak látjuk), az ellenfelek lenyűgöző rongybaba effektusa és animációja mind-mind megtalálható a – most már biztosan kimondhatjuk – konzol minőségű játékban.

A játék története szerint négy hónap telt el a második rész vége óta, melyben a főszereplő, Kal Wardin tönkretette a Volterites terveit és szabotálta a háborús gyárakat. Folsom elnök meggyilkolása után viszont Kal eltűnt pár hónapra, mígnem egy üzenetet kapott Yelenától, hogy azonnal jöjjön a Földre. Kal Wardin pedig elindult, hogy újra, még egyszer megmentse az emberiséget. A játék pontosan ezzel kezdődik, amikor is Kal megérkezik a Földre, de nem úgy ahogy szeretné. San Franciscoban zuhan le az űrhajójával, mellyel kezdetét veszi a 10 lenyűgözően megalkotott misszió, melyet az egyjátékos módban találunk.

Persze ha a történetet később vinnénk végig, úgy akár a többjátékos móddal is kezdhetjük, melyben egyszerre akár 12 játékos is részt vehet a jelenleg elérhető 6 különböző térképek egyikén. A játékmódokból is rendkívül sok van, a kedvencem a Quake óta a Capture the Flag, azaz a zászlórablás, de persze megtalálható a Deatmatch (mindenki mindenki ellen) és a Team Deathmach (csapatok egymás ellen) is.

A készítők járműveket is elhelyeztek a játékban, ezek közül megtalálható mind az egy-, mind a többjátékos módban a hatalmas lépegető, a Mech, mely irtózatos pusztításra képes, a Jeep, mellyel nagyon gyorsan eljuthatunk a pálya egyik végéből a másikba (már ha ki nem lőnek közben), valamint a Jet Pack is, amivel akár repülhetünk is egy kört és felülről szórhatjuk az áldást. Kiemelném, hogy a játékban most először van lehetőség arra, hogy egy csapatból több csapattárssal közösen egy járműbe üljünk be, így akár míg én vezetek, a társam lőheti az ellent.

A fegyverek is impozánsak, melyekből az egyszerű pisztolytól egészen a lángszóróig mindent megtalálunk, mely egy igazi FPS játék kelléke lehet. Van itt rakéta és aknavető, vadászpuska, plazmát és villámokat lövő futurisztikus csodafegyver, gépkarabély és az elit Rail Gun, mely mindent űberel. Az elsődleges fegyvereken kívül kapunk még kézigránátot, valamint távolról vezérelhető aknákat is telepíthetünk. A játék során három fajta képességünk is lehet, (Repel, Paralyze, Time Shift) melyek közül talán az időlassítás tetszett a legjobban.

Az egész játékról egyébként süt a profizmus, lényegesen természetesebbnek hat, mint az előző rész, a N.O.V.A. 2. Míg utóbbi játék is remek volt, az embernek mégis az volt az érzése, hogy egy műanyagba csomagolt világban jár-kel. Itt ilyen nincs, mondhatni minden természetes, minden gyönyörű. Bár csupán másfél órát játszottam az appal, feltűnt, hogy a játékot és a köré épülő világot a fejlesztők nagyon aprólékosan felépítették. Az összes grafika, az ellenfelek és saját fegyvereink kidolgozása, az épületeken lévő grafikák minősége elsőosztályú. Az összhatás az, ami hozzátesz és ami egyben tartja ezt a remek sci-fi játékot.

Én személy szerint iPad 3-as készüléken játszottam, melyen a Retina felbontása a N.O.V.A. 3-nak valami fantasztikus. Rezzenéstelenül, tökéletesen akadásmentesen is futott. iPhone 4-es készüléken is megpróbáltam, itt viszont már volt mikor megakadt egy-egy pillanatra. Ettől függetlenül úgy éreztem, hogy remekül balanszolták a játékot, így a kiadó szerint a N.O.V.A. 3 támogatja az iPhone 3GS, iPhone 4 és 4S, az iPod touch 3. generációs (16+) és iPod touch 4. generációs modelleket, valamint az összes iPad készüléket. Ami még egy érintőkijelzős eszköznél sokat számít, az az irányítás, de ezt az akadályt is remekül vették a programozók.

Persze van pár hiba is, de szerencsére nem sok, legalábbis én nem tapasztaltam fagyásokat, lassulásokat, de ami feltűnt, hogy mintha nem lenne élsimítás a játékban. Az új iPad-nél játék alatt nem tűnt fel, de a közben készített nagyfelbontású képeket Mac-en elnézve tisztán látszik, hogy bizony pár helyen darabos a grafika. Illetve bármennyire is jó az AI (mesterséges intelligencia) és az ellenfelek útvonalkereső algoritmusa, néha láttam érdekességeket, pl. hogy az ellenfél belefutott a gránátba holott “látta”, hogy hova dobtam.

A játék jelenlegi indulóára 5,49€, mely elsőre soknak tűnhet, de nem itt és nem most. Ami viszont sok és eléggé impozáns is egyben, az a mérete 1,57 GB-ot kell letölteni, a készüléken pedig legalább 2 GB szabad tárhellyel kell rendelkezzünk. Erre a játékra bőven megéri áldozni, hiszen egy teljes játékot és minőségi munkát kapunk a pénzünkért. Új etalon született!

N.O.V.A. 3 - Near Orbit Vanguard Alliance (AppStore Link) N.O.V.A. 3 – Near Orbit Vanguard Alliance
Fejlesztő: Gameloft

Besorolás: 17+3

Ár: 2 490 Ft Letöltés

N.O.V.A. 3
N.O.V.A. 3
Összesen
4.5

Grafika

Hang/Zene

Irányíthatóság

Szavatosság

Játékélmény

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Tanulmányaim és a közgáz befejezése után gazdasági informatikusként végeztem, majd 2004-től 2012-ig a Magyar Telekomnál (T-Home, T-Mobile) dolgoztam. Jelenleg szabadúszó webfejlesztőként és dizájnerként tevékenykedem. Szívesen foglalkozom PHP és WordPress programozással, fejlesztéssel, weboldalak üzemeltetésével.

Szólj hozzá Te is!