A piackutató Nielsen szerint, 2015 első felében az amerikaiak közel 135 milliárd dalt és zenei videót streamingeltek az interneten keresztül, olyan jelentősebb új zenei szolgáltatások részesedése nélkül is, mint az Apple Music
Ez a szám pedig majdnem duplája a 2014 első felének a Nielsen adatai alapján. A streaming elszámolás nem csak olyan szolgáltatásokat foglal magába, mint a Spotify, a Rdio, és a Pandora, hanem ide tartozik a Youtube is, mely köztudottan a zenei videók otthona.
Ugyanakkor a 2015-ös digitális letöltések 10,4%-kal csökkentek 531,6 millióra, a teljes album eladások pedig 4%-kal estek vissza 116 millióra. Ezzel szemben várhatóan a streaming egyre csak tovább nő az év második felére az Apple Music megjelenésével. Az Apple Music, amit kedden indítottak el, kritikus eleme lehet annak, hogy az Apple közel maradhasson a zeneiparhoz. Az iTunes Store még mindig a világ legsikeresebb zeneletöltési felülete, de a ereje egyre csak csökkent azzal, hogy az emberek átpártoltak a streaming szolgáltatásokra, melyek zenei tárháza szinte kimeríthetetlen.
Az még egyelőre kérdéses, hogy az Apple mégis hogyan boldogul majd a legfőbb vetélytárssal, a Spotify-jal, ami a prémium tartalmakat 10 dollár/hó áron adja, viszont elérhető egy ingyenes, hirdetésekkel megspékelt opciója is. Ezzel szemben az Apple úgy döntött, hogy az egész szolgáltatás 10 dolláros áron legyen elérhető, és csak a Beats 1 és az Apple Music Radio nyitott mindenki számára. Azonban a felhasználók három hónapon keresztül teljesen ingyenesen tesztelhetik a szolgáltatást.
Hamarosan tehát kiderül, hogy a próbaidőszak alatt sikerül-e elcsábítani a Spotify felhasználókat vagy még több ember befűzni, mint konkurencia eddig. Csakhogy a Spotify több platformon is elérhető, míg az Apple Music egyelőre csak iOS eszközökön, illetve az iTunes Mac és Windows verzióján keresztül érhető el, valamikor ősszel érkezhet Androidra és az Apple TV-re.