Hétfőn maga Steve Jobs prezentálta a WWDC 2011-es konferencián az új, úgynevezett iCloud szolgáltatást. A felhőalapú adatkezelés erőssége abban mutatkozik meg, hogy az összes adatunkat, melyet például az iPhone készülékünkkel készítünk (fénykép, videó, stb.) szinkronizálja a többi iOS készülékünkre vagy Mac számítógépünkre. Az oda-vissza történő adatkezelést nagyon sokan várják, hiszen eddig minden egyes eszközt, külön-külön kellett szinkronizálni. Amennyiben szerettük volna, hogy az iPad-en is megjelenjen a fénykép, melyet az iPhone-al készítettünk, akkor első körben átmásoltuk a gépre, majd onnan vissza az iPad-re.
Az iCloud-nak hála, erre már nem lesz szükség. Amennyiben készítünk egy HD videót az iPhone 4-es telefonunkkal, akkor később az iPad 2-es készüléken pl. az iMovie segítségével sokkal kényelmesebben szerkeszthetjük is azt.
A játékfejlesztők is várják ezen lehetőséget, mert nagyon sok olyan alkalmazás van, amely univerzális, azaz az összes iOS eszközön működik. A felhasználóknak viszont van egy hatalmas problémája. Mégpedig az, hogy amennyiben rendelkeznek több iOS eszközzel, akkor szeretnék mindkettőn használni azt. Ez természetesen lehetséges, de magát a játékot ugyanott szeretnék folytatni pl. iPad táblagépen, mint azt az iPhone, iPod Touch készüléken abbahagyták.
Engem is zavar az, hogy elkezdem a Plants Vs. Zombiet még iPhone 4-en, elérek a feléhez, amit el is ment az eszköz, de ha az iPad-en kívánok vele a továbbiakban játszani, akkor kezdhetem elölről. És sajnos ez szinte az összes játéknál így van. Persze van kivétel is. A Dungeon Raid nevet viselő játékban a készítők megoldották, hogy akár iPhone, akár iPad készüléken használjuk azt, mindig ott folytathatjuk a játékot, ahol abbahagytuk.
Ez azonban olyan problémákat vet fel, mellyel a legtöbb fejlesztő nem kíván, vagy nem is akar foglalkozni. Az App Store áruházban található programok nagy többsége, főleg a játékok 4-5$ alatti áron kerülnek bevezetésre. Amennyiben egy fejlesztő saját felhőt akar üzemeltetni, hogy kiszolgálja a felhasználók azon igényét, hogy több készüléken is ugyanazt a felhasználói profilt használják, az pénzbe kerül, nagyon sok pénzbe. Emellett fejlesztői munkába is, le kell programozni, szervereket kell bérelni és a legtöbb kiadónak ez nem éri meg. De akár nézhetjük a nagyobb kiadókat is, ők sem foglalkoznak az esetek 99%-ban ilyen kérdésekkel.
Hiába univerzális az alkalmazás, nem érdekük. Viszont itt jön az Apple a képbe és az új felhőalapú kiszolgálás. Mert bár, amit a Dungeon Raid készítői megtettek, becsülendő, de miért ne használhatná azokat az API-kat a többi fejlesztő is, amit már eleve megoldott az Apple, leprogramozott és elérhetővé tett. Nos várhatóan az Apple a közel 2500 db új API eszközzel mindezt a fejlesztők kezébe adja. Innentől kezdve pedig már nem lesz akadálya annak, hogy a játékmentéseket is a felhőben tárolva, azt az összes készülékre leszinkronizálja a felhő.
Felőlem döröghet is az ég, szakadhat is a felhő, de ezt mindenképp meg kell lépnie az Apple-nek, már csak a fejlesztők miatt is.
Az iCloud már most is működik 4.3.3-as firmware estén, ha belépsz az Appstoreba, megjelenik egy Purchased gomb felül. Ott láthatod a megvásárolt, de nem telepitett elemeket, és mellette a cloud ikon, tehát már onnan telepíti.
az a felhő még nem a játékos felhő amiről a cikk szól
remélem az angry birds észreveszi, hogy ipadon és iphone on is megvan és képes lesz áthozni az iphonos profilomat az ipados HD profilomba
de szerintem ilyenről nem is álmodhatunk :S
Ez nem lenne rossz, de majd meglátjuk a gyakorlatban hogyan fog beválni, már csak az előttem szóló JamesS felvetése miatt is.
van amúgy több neten lementős profilos is, de van pár elég rossz megoldás
pl a death rallynál nem 100% os a mentés, mert ipadon megvan pl minden fegyverem 100% ban, de iphonon ha behozatom vele a netes backupot amit kreál magától akkor nem minden fegyver van meg teljesen :S
ezért is lenne jó ez a felhős dolog, nomeg nem kell attól félned, hogy ha valami lesz a telefonoddal, akkor a játékállások elszállnak