A cég a táblagépek piacán maradandót alkotott, s ismét hihetetlenül magas arányú részesedést ért el. A világon megvásárolt négy táblagépből majdnem három iPad volt az utolsó negyedévben, ezzel az Apple egy újabb hatalmas lépést tett a konkurensektől való nagymértékű ellépés felé. Az egész folyamat köztudottan bő két évvel ezelőtt, 2010-ben kezdődött, amikor az Apple bemutatta az iPad 1-et, mely azóta jelentősen megváltoztatta mind a piaci, mind a felhasználói igényeket.
Természetesen más gyártók is igyekeztek ebbe beleszólni, ám hiába, hiszen az Apple iPadet sem a Samsung Tab sorozat, sem az alsó árszegmenst megcélzó Kindle Fire nem tudta igazán megszorítani eddig (de az optimisták mondhatják, hogy talán a Google Nexus 7 majd megteszi), bár az említett gépek azért szintén jelentős eladásokat produkálnak.
A száraz eredményeket nézve: a 17 millió értékesített iPad 2 és harmadik generációs iPad összesen 69,6%-át tette ki a szállítmányoknak a júliusig bezáródó, három hónapnyi időintervallumban, ami több mint hétszer annyi, mint a nagy rivális Samsung eladási statisztikája, mivel az ő eredményük ebben az időszakban “mindössze” 2,254 millió Galaxy Tab volt.
Az Apple 44%-os növekedése a kiszállított iPadek kapcsán majdnem elég volt nekik ahhoz, hogy a mindenkori (2011-es) rekordjukat elérjék, amikor még 70%-os részesedéssel bírt a cupertinói vállalat a táblagépek piacán. Most 64,4%-uk van.
“Még a valószínűsített iPad mini szeptemberi bejelentése előtt az Apple ezzel az eredménnyel világossá kívánja tenni, hogy bizony jó hosszú időre uralni akarja ezt a szegmenst.” – nyilatkozta Rhoda Alexander, aki az egész kutatást irányította.
“Az Apple legnagyobb tablet ellenfelei; a Google és a Microsoft igazán a második félévben várja, hogy masinákkal komolyan meg tudják csappantani ezt a részesedést, habár ehhez tényleg igen erős eredmények szükségesek, ugyanis az almás cég időről időre bizonyítja agresszív, a teljes piacon felölelni kívánó szándékát.” – tette hozzá.
Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy az Amazon nemrég jelentette be az 1 milliós eladási statisztikáját a Kindle Fire-re nézve, amellyel a gyártó – elég szép eredményt elérve – a dobogó alsó fokán helyezkedik el a a modern “mobiltabletek” világában.