A várakozásoknak megfelelően, az Apple nem olyan régen tartotta meg az aktuális, 2022 Q2-es pénzügyi konferenciáját. Ahogyan korábban bevezették, sajnos nem osztják meg, hogy hány millió terméket (iPhone, iPad és Mac) passzoltak el az elmúlt három hónapban, azonban azt megtudhattuk néhány extra információ mellett, hogy mekkora volt a bevétel és a profit mértéke, valamint a termékekből származó pénzösszeg.
A vállalat bevétele a januártól márciusig terjedő időszakban 93,7 milliárd dollár volt, melyből 25 milliárd volt a tiszta profit. Ezen számokkal alaposan felülmúlta magát az Apple a tavalyi adatokhoz képest, hiszen akkor 89,6 milliárd volt a bevétel, melyből 23,6 milliárdod profitáltak. Mondhatjuk, hogy ezek egészen kiemelkedő számok, hiszen az orosz-ukrán okozta konfliktus jelentősen kihatással volt mindenre, azonban az Apple ekkor is képes volt nagyot akasztani.
Ha az előző évek Q2-es adataihoz hasonlítunk, akkor ott így zárták korábban:
- 2015 Q2: 58 milliárd bevétel, 13,6 milliárd profit
- 2016 Q2: 50,6 milliárd bevétel, 10,5 milliárd profit
- 2017 Q2: 52,9 milliárd bevétel, 11 milliárd profit
- 2018 Q2: 61,1 milliárd bevétel, 13,8 milliárd profit
- 2019 Q2: 58 milliárd bevétel, 11,56 milliárd profit
- 2020 Q2: 58,3 milliárd bevétel, 11,25 milliárd profit
- 2021 Q2: 89,6 milliárd bevétel, 23,6 milliárd profit
- 2022 Q2: 93,7 milliárd bevétel, 25 milliárd profit
Ugyan azt nem árulták el, hogy milyen termékükből mennyit adtak el, de azt megosztották, hogy mely kategória mekkora profitot tett le az asztalra:
- iPhone – 50,57 milliárd dollár (+5,5%-os javulás éves szinten)
- Szolgáltatások – 19,82 milliárd dollár (+12,2%)
- Mac – 10,43 milliárd dollár (+14,3%)
- Viselhetők és egyéb kiegészítők – 8,82 milliárd dollár (+12,2%)
- iPad – 7,65 milliárd dollár (-2,2%)
További érdekesség, hogy az Apple viselhetőinek piaca (Apple Watch és AirPods) tovább nőtt, így simán megállná a helyét a Fortune 140-es listáján, ha csak erre a két termékre építkezne a kaliforniai vállalat.
Mivel az Apple stratégiát váltott a pénzügyi konferenciáik kapcsán, ezért várhatóan az elkövetkezendő napok folyamán érkezhetnek a különféle elemzőcégek kimutatásai azzal kapcsolatosan, hogy nagyjából hány millió iPhone-t értékesíthetett a kaliforniai vállalat. A bevétel és profit egyelőre jónak számít, de meglátjuk, hogy miképp alakulnak ezen számok az elkövetkezendő negyedév folyamán.