Az utóbbi hetekben több érdekes kimutatásról olvashattunk, melyekben sorra derültek ki, hogy mik voltak a terndek az előző év folyamán. A Sensor Tower csapata ezúttal egy kicsit másabb szemszögből közelítette meg a dolgokat, hiszen arra voltak kíváncsiak, hogy melyek voltak iOS-en és Androidon a legjövedelmezőbb alkalmazások.
Fontos megjegyezni, hogy az alábbi statisztikában a legjövedelmezőbb applikációk vannak reprezentálva, majd azok külön az App Store és a Google Play szegmenségre osztva, melyekből ezúttal kimaradt a játék szekció. Talán nem volt titok eddig sem, de a legtöbbet kaszáló app a YouTube volt, melyet a Tinder követ második, majd a Piccoma a harmadik helyen.
Így néz ki egyébként a top 10-es lista:
Ha világszinten a 100 legtöbb előfizetéses modellen alapuló alkalmazást nézzük, akkor azokból összesen 13,5 milliárd dollárt forgalmazott az Apple, miközben a Google 4,8 milliárdot. Ameddig ezen a téren a Google éves szinten 78 százalékos növekedést mutat, addig az Apple csak 31 százalékosat. Fontos megemlíteni, hogy ebben a játék szekciók nincsenek benne.
Vajon idén mi lesz a trend, hogy zárja az évet a szegmens?