A MIDiA Research jóvoltából készült egy felmérés a zenei streamszolgáltatókat illetően. Az adatok a 2021-es év második felét foglalják magukban, s talán annyira nagy újdonságot nem is állítottak, hogy nem az Apple Music a legnépszerűbb szolgáltatás, azonban még így is akadnak érdekes számok.
A vizsgált időszakban összesen 523,9 millió olyan felhasználó volt, aki előfizetett valamelyik szolgáltatónál. Nem kis számok ezek, azonban ha az egy évvel korábbi, 2020-as második félévet nézzük, akkor ahhoz képest 26,4 százalékot növekedett a szegmens.
Az Apple fő vetélytársa, a Spotify az előző év végére 160 millió tényleges előfizetővel rendelkezett. Hiába kétszer annyi ez a bázis, mint amivel az almások bírnak, ha a piaci megoszlást nézzük, akkor 31 százalékos szeletet tudhatnak magukénak – érdekesség, hogy 2020-ban még 33, míg 2019-ben 34 százalékon állt.
Az Apple Music állt előző év végén a második helyen 15 százalékos megoszlással, ami több, mint 78 millió tényleges előfizetőt rejt magában. Ugyan messze elmarad ezen számokkal az Apple, azonban ezen arányokkal ott vannak a fő vetélytársak között.
Érdemes még az Amazon Music és a Tencent Music párosát egyaránt megemlíteni, melyek fejenként 13 százalékos részesedést élveznek, amelyeket a YouTube Music követ 8 százalékkal.
Ti milyen szolgáltatást használtok, s miért pont azt?