A várakozásoknak megfelelően, az Apple nem olyan régen tartotta meg az aktuális, 2020 Q2-es pénzügyi konferenciáját. Ahogyan az előző év folyamán bevezették, sajnos nem osztják meg, hogy hány millió terméket (iPhone, iPad és Mac) passzoltak el az elmúlt három hónapban, azonban azt megtudhattuk néhány extra információ mellett, hogy mekkora volt a bevétel és a profit mértéke, valamint a termékekből származó pénzösszeg.
A vállalat bevétele a januártól márciusig terjedő időszakban 58,3 milliárd dollár volt, melyből 11,25 milliárd volt a tiszta profit. Ezen számokkal ugyan nem múlja felül magát az Apple a tavalyi adatokhoz képest, de annyira nagyon sokkal sem maradnak el, hiszen akkor 58 milliárd volt a bevétel, melyből 11,56 milliárdod profitáltak. Mondhatjuk azt, hogy ezek egészen kiemelkedő számok, hiszen a koronavírus okozta korlátozások jelentősen visszavettek az eladásokból, amit az Apple csak minimálisan érzett meg.
Ha az előző évek Q2-es adataihoz hasonlítunk, akkor ott így zárták korábban:
- 2015 Q2: 58 milliárd bevétel, 13,6 milliárd profit
- 2016 Q2: 50,6 milliárd bevétel, 10,5 milliárd profit
- 2017 Q2: 52,9 milliárd bevétel, 11 milliárd profit
- 2018 Q2: 61,1 milliárd bevétel, 13,8 milliárd profit
- 2019 Q2: 58 milliárd bevétel, 11,56 milliárd profit
- 2020 Q2: 58,3 milliárd bevétel, 11,25 milliárd profit
Ugyan azt nem árulták el, hogy milyen termékükből mennyit adtak el, de azt megosztották, hogy mely kategória mekkora profitot tett le az asztalra:
- iPhone – 28,96 milliárd dollár
- Szolgáltatások – 13,35 milliárd dollár
- Mac – 5,35 milliárd dollár
- Viselhetők és egyéb kiegészítők – 6,28 milliárd dollár
- iPad – 4,37 milliárd dollár
További érdekesség, hogy az Apple viselhetőinek piaca (Apple Watch és AirPods) tovább nőtt, hiszen egy évvel ezelőtt 5,13 milliárd dollárnyi bevételt forgalmazott, így simán megállná a helyét a Fortune 140-es listáján, ha csak erre a két termékre építkezne a kaliforniai vállalat.
Mivel az Apple stratégiát váltott a pénzügyi konferenciáik kapcsán, ezért várhatóan az elkövetkezendő napok folyamán érkezhetnek a különféle elemzőcégek kimutatásai azzal kapcsolatosan, hogy nagyjából hány millió iPhone-t értékesíthetett a kaliforniai vállalat. A bevétel és profit egyelőre jónak számít, de meglátjuk, hogy miképp alakulnak ezen számok az elkövetkezendő negyedév folyamán.
Figyelem! A koronavírusra való tekintettel megnövelt kapacitással üzemel az iDoki házhoz megy szolgáltatása, valamint az új korlátozás ellenére továbbra is látogatható az iDoki szaküzlete.