Az IDC jóvoltából készült el a legújabb felmérés a viselhetők piacáról, melyből megtudhattuk, hogy hogyan teljesítettek a gyártók az elmúlt év utolsó negyedévében. Mondanunk sem kell, az Apple ismételten remekelt, s ezúttal szintén sikerült jelentős növekedésre szert tenniük.
A viselhetők kategóriába sorolhatjuk az almások részéről az AirPods füleseket és a különféle Apple Watch-okat. Az előző év októberétől decemberéig tartó időszakban összesen 43,4 millió ilyen terméket adtak el a kaliforniaiak, amivel a piac 36,5 százalékát tudhatták magukénak. Ha az egy évvel korábbi számokhoz viszonyítunk, ekkor ez 120 százalékos növekedésnek felel meg, illetve akkor csak 30,2 százalékos szeletet tudhattak magukénak.
A második helyen lévő Xiaomi sem panaszkodhat, hiszen a 12,8 milliós eladásaikkal 10,8 százalékos piaci részesedést tudhatnak magukénak. Hiába adtak el 71 százalékkal több terméket, a piaci megoszlásuk 0,7 százalékkal csökkent. A harmadik helyen lévő Samsung 127 százalékos pluszt produkált, amivel 10,5 millió eladott termékről és 8,8 százalékos megoszlásról beszélhetünk.
Amennyiben a piaci egészet nézzük, akkor a gyártók összesen 82,3 százalékos pluszt értek el a 2018. utolsó negyedéves adatokhoz képest. Ez szám szerint 65,3 milliós darabszám eladásról 118,9 millióra való növekedést jelentett.
Az aktuális negyedév már nem lesz ennyire fényes, hiszen az utóbbi hónapokban kitört koronavírus jelentős kihatással van és még lesz is az eladásokra. Várjuk a további fejleményeket.
Figyelem! A koronavírusra való tekintettel megnövelt kapacitással üzemel az iDoki házhoz megy szolgáltatása, valamint az új korlátozás ellenére továbbra is látogatható az iDoki szaküzlete.